30 mars 2016

Naples, Florida

Hoppas att ni haft en fin påskhelg! Julen varar
ju än till påska sägs det ju. Därför lite foton
från i julas nu.

Då var vi iväg till Miami Beach igen. Men till
skillnad från tidigare resor så tog vi en tur med två
övernattningar i Naples. Det visade sig vara ett
härligt ställe!

Där finns en lång pir och medan vi satt på
den och åt en smörgås så hoppade delfiner
inte särskilt långt bort. Vilken grej! Kan säga
att vi blev flitiga besökare på piren... Jag blev
även lite förtjust i pelikanerna som dök efter
fisk i princip in under piren. Vilka plask när de
landade! Trodde först att det var en människa
som ramlat i.

Är ni nyfikna på piren så ta en kik på webkameran 
vars adress finns på skylten.

Hotellet vi bodde på låg väldigt fint vid en marina.
Underbar miljö!

Vi åt middag på Cheesecake Factory. De har väldigt
god mat, för att inte tala om cheesecakesen. Det
har allt fått följa med en och annan bit till rummet.
Mmm...

Här än spännande butik inte så långt från hotellet.
Dessvärre var den stängd när jag passerade. Men
det kanske var lika bra egentligen?!

Ha en fortsatt fin vecka!

7 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Gokväll finaste Tindra! TACK för titten hos mig,blev genast gladare av dina ord o ditt härliga inlägg om Miami👍 Ja man blir så trött på att man aldrig får må 100% bra...Jasså ligger det nära dig då? Kraam Gunilla

Vardag och flärd sa...

Förstår att du verkligen gillar Florida! Det gör son o svärdotter också och jag hoppas kunna följa med dem dit någon gång. Men det är ju så många ställen man vill åka till ....
Hoppas det är bra med dig och nu är det snart helg igen, skönt!
Kramar Eva

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vad mysigt det ser ut! Förstår att ni gillar Florida.

Det där cheesecakestället skulle jag gärna besöka!:)

Kram Jenny

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fina bilder från Naples, så roligt
och se pelikaner fånga fisk.
Ha en bra torsdag och helg
Kramar/AM

Evas Kvarnaro sa...

Hejsan, det var väl onödigt att visa dessa bilder, jag blev sjuk av dem, 'fniss'
Ja du fattar väl det, hi hi . . . avundsjuk, men jag missunnar dig inte resan alls,
utan grattar dig för att få se så mycket härligt. Sen är du snäll och delar med dig till mig (oss) som kanske aldrig få chansen att få resa dit.
jag älskar att resa och avundas dessa personer som har detta typ som sitt jobb.
Jag ser ett kultur program om mode på tv, en fransk kvinna som reser till olika länder i världen och kollar deras "mode". Ja det är inte till städer utan rätt ut i buchen,
vilken resa och vilka människor hon får träffa, hade jag varit ung hade jag velat göra något sådant. Det enda jag inte vågat se på är ormar och stora spindlar, men vet att
N.Z. inte har några giftiga 'kräk', det hade nog passat mig bättre.
När man reser och beser sig förstår man ändå hur fantastiskt bra vi har det i vårat land, de som klagar bör resa bort och begrunda . . .
Tack för 'julbilderna' och tack för påhälsningar hos mig.

Må väl/ Eva

Snäckskalsdalen. sa...

Men, du, vad jag missat här då!
Va skönt ni hade det vid juletid. Jag önskar att jag kunde resa bort då också, men Peter vill inte resa från hunden och katterna har vi ingen som kan passa för min kusin har fått barnbarn långt upp i Norge som dom är där mer än hemma numera, så det kan bli.
Det såg väldigt stilla och trivsamt ut i Naples! Det var nån rolig historia om Naples, men jag kommer inte ihåg den nu, men det var nån som föreslog sin make/maka detta och denna trodde det var Neapel och så blev allting fel. Ljuvligt att kunna sitta och bara glo på vattnet.
Och så har du varit i Fjällbacka!!! Minsann!
Blev bilen lagad ordentligt förresten?
Och Island, har jag missat det eller, dit skulle jag också vilja åka! Fina bilder.
Tradera har förändrats sen jag sålde får några år sedan, det är inte mycket utan att det är styrt, men att man inte får skriva vad man vill i objektsbeskrivningen det var ju nytt för mig. Och jag trodde vi hade tryckfrihet i vårt land. Och ja, jag briserade! Ordentligt.
Kramar

Sari sa...

Åh, vilken härlig resa!!
Fylld med spännande upplevelser!
Ha en riktigt skön helg!
Kram Sari