12 september 2015

Grekland...


Nu i september har vi tillbringat en underbar
vecka på grekiska Karpathos. Fjärde gången 
på Mikes härliga hotell.

På vårt "vanliga" ställe på standen hade de i
år bytt ut solbäddarna till något helt annat...
Men de funkade de också. Här plöjdes ett
antal böcker i genom under parasollen!

Vi hyrde bil och åkte på de slingriga vägarna 
vid branta stup.

Det var ett par vackra stränder som lockade.

Här står jag med ryggen mot havet vid en annan
strand än den ovan. Husen klättrar längs klipp-
väggarna. Det är så vackert!

På hemväg på eftermiddagen. Uppåt skall vi.

Här har vi kommit upp en bit. Ni ser samma
terrasser som i fotot ovan.

Bergen bakom hotellet med moln som
väller in. Men de stannade där.

Karpathos stad, Pigadia, i kvällsljus.

Och en underbart vacker soluppgång!

Underbara dagar för kropp och själ!

6 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Hej!
Va kul, du är tillbaka!
Hoppas att allt är väl, och det är det väl när man fått vara på en ö i Grekland, detta underbara vatten och med den vackra naturen.
Ser så härligt ut! Blir lite avis.....
Kramar

Vardag och flärd sa...

Härligt att ni varit iväg och kopplat av, man måste bort för att släppa tankarna, är man hemma kretsar tankarna kring jobbet hela tiden.
Nästa söndag åker jag iväg på en liten tripp.
Symässan i Borås tror jag inte jag har möjlighet att besöka - tyvärr. Får vara glad om jag kommer till en vanlig tygaffär.
Ha det nu gott här hemma, vännen!
Kramar Eva

Evas Kvarnaro sa...

Åhh kära Grekland, älskar landet med dessa underbara öar.
Tyvärr har jag inte varit på Karpatos, vi har talat om ön men inte mer.
Hur var det nu med flyktingar, fanns de även där ?!?
Jag drar mig för att resa till Grekland just nu för de flesta öarna är ju fullproppade med flyktingar. Jag lider med dem. Så vem kan sitta på en restaurang njuta av maten och solnedgången när andra människor lider och finns i ens blickfång. Har fått många erbjudanden av resebolag i min mail till Kos, Samos, Rhodos m.m. nästan gratis, men nej tack inte just nu.
Det var härliga bilder du visade man längtar verkligen, har varit på 13 Grekiska öar, tröttnar aldrig på dem.

Må väl/ Eva

Änglarum sa...

Hej hej!vilka fina bilder från Grekland :) perfekt att fylla på med energi inför kommande höst/vinter..här rullar det på,men det har blivit lite si och så med bloggandet) Ha det så bra< kramiz Jessica

Elna-Sudden sa...

Så mysigt att var på Grekland. Här går livet sin gilla gång och bollarna på pläden är fortfarande kvar. Ha en skön helg.

Kram

Sari sa...

Åh, så härligt!!! Vackra bilder! Dit skulle jag gärna åka!! :))
Jeanskjolen blev jättefin! Vilken bra idé!
Ha en fortsatt fin helg! Själv ska jag bara ta det lugnt, är lite småförkyld.... :(
Kram Sari