18 mars 2015

Väskan är klar...

Så blev då väskan klar och jag känner mig riktigt
stolt över mig själv. Det är en känsla att vila lite i.

Gissa vad jag använde som foder? Jo, ett örngott från
ett påslakanset jag fick av mormor och morfar när jag
var liten. Det syns väl ganska väl vilket årtionde det
var?! Ficka i matchande pricktyg fick det bli. Och så
gjorde jag en matchande tofs.
Det var riktigt roligt att sy denna väska. Chansen finns
att det blir fler.

Annars är det ledig dag idag. Men jag vet inte om jag
kan njuta riktigt för jobbet är bara för mycket nu. Och
frågan är om tiden skulle räcka till även om jag släpper
min lediga dag?! Resultatet blir det samma ändå gissar
jag... Och det är ju inte så att jag "bara" är ledig, oftast
jobbar jag längre dagar övriga dagar och då blir ju tiden
ibland som om jag inte varit ledig så att säga.
Ja, ja, vi får se hur det går med detta.

Ha en skön lillelördag!

10 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Neej, jag vill inte höra detta om ditt jobb, jag trodde att det hade blivit lite bättre för dig!
Väskan är i alla fall jättefin, du är duktig och flink i fingrarna.
Var rädd om dig!
Kramar Eva

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Förstår precis hur du menar, känns som jag kunde jobba dygnet runt här i butiken och ändå inte hinna ifatt med allt.
Din väska blev superfin!
Och koftan, vilket fynd! Så jättefin.

Kramar Anncathrine

House and Garden by Bia sa...

Oj så duktig du är...jättefin!
Ha en jättefin dag och njut av våren ;)
Kram bia

Änglarum sa...

Hej! den fina väskan kan du vara nöjd med :)) kul med återanvändning av gamla textiler... dessa jobb suck..har varit ledig fyra dagar men hann inte sätta in foten i dag så var det kaos...det tar så mycket energi!Önskar dig en fin forts på veckan<3 kram Jessica

Rozie sa...

Tack för besöket på min blogg. ♥
Vilken fin väska du har gjort.
Kram, kram!

Evas Kvarnaro sa...

Vad häftig den blev med glatt tyg och det speciella fodret, den är definitivt din.
Bra gjort, kram/ Eva

bakom berget sa...

Alltså, den väskan blev ju himla läcker. Duktig du är :-)
Jag har oxå fått lust att satta mig vid symaskinen och göra något försök att skapa. Det är ju så roligt när man lyckas få till något.
Till att börja med kan man ju samla på sig roliga tyger.
Vädret verkar ju enbart locka till inomhusaktiviteter i helgen, så ha det gott!

Kram Åsa.

Sari sa...

Superfin väska!! Kul projekt!
Och vilket fynd när du hittade den fina koftan! En sån skulle jag vilja ha!!
Trevlig helg!
Här har våren stannat till helt o hållet idag..... Alldeles vitt på marken..... Hu!!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Väskan blev jättefin, tofsen gjorde det där lilla extra.
Ha en bra lördag
Kramar/AM

Black Iris sa...

Vilken härligt somrig väska du gjort. Härligt också att du återbrukat tyget till fodret..

Kram Maidi