04 februari 2015

Novemberresa...

Jag lovade ju att berätta vad jag och sykompisen gjorde
i höstas... Jo, vi åkte hit! Till New York!

Där gick vi på sightseeing. Här nya Freedom Tower.

Vi promenerade på Brooklyn Bridge, från Brooklyn till
Manhattan. Jag hade bara gått halvvägs från Manhattan och 
sen vänt förut. Visste ni att man ser Frihetsgudinnan från
Brooklyn Bridge? Det såg jag först denna gången eftersom
jag inte gick tillräckligt långt sist. Passade ju bra för 
sykompisen som inte varit i N.Y tidigare. Två flugor i en
smäll!

När vi klev av bron på Manhattan tog vi tunnelbanan en
kort sträcka och gick lite i Chinatown. Fortsatte sen bl.a 
hit, till Rachel Ashwell´s butik Shabby Chic. Så himla 
roligt att få titta in i den! Jag satt som klistrad framför 
hennes tv-program för många herrans år sen.

Och mellan alla sevärdheter och butiker fick man ju ta sig
drickapaus lite då och då. Den här drinken var särskilt
läskande!

Några korta turer i Central Park blev det också. Väldigt 
fint men det var lite kallt för oss.

Klart att man måste fota Empire State Building!

Vi valde dock att åka upp till Top Of The Rock i
Rockefeller Center i stället. Vackert! Hade ju hoppats
att kunna fota den stora granen där vid isrinken också
men den var under påklädnad och skymd bakom en
massa byggnadsställningar.

Vi tillbringade givetvis en massa tid i tygaffärer också.
Det är ju trots allt på sykurs vi lärt kanna varandra för
så där tio år sen.

Den här butiken hann vi tyvärr inte spana av ordentligt då
vi rusade in i den i allra sista minuten innan vi skulle åka
hem. Där fanns precis hur mycket kul som helst i tillbehörs-
väg. Men ett par foton blev det!

Här är till stor del resultatet av vår tygaffärsturer. För er som
kanske inte vet det så är det underkläder och badkläder vi gått
ihop och sytt. Därav alla härliga färger!

9 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Vilken härlig resa ni måste haft. Skulle också velat besöka de där ställena. Låter avancerat att sy badkläder. Får vi se några alster.
Allt gott
Anette

Vardag och flärd sa...

Det måste vara jätteroligt att åka med en väninna med samma intressen (tyg och sy), man drar ju åt samma håll så att säga.
Hoppas du har det bra! Nu är jag inne på min sista av de vedervärdiga veckorna så jag hoppas det blir bättre nästa vecka.
Ha det fint, vännen!
Kramar Eva

House and Garden by Bia sa...

Visst är det coolt i New York ;)
Vi var där 2009 i januari...vi åkte dit från Arlanda och skulle sen på kryssning i Karibien..så vi var i NYC i två dagar, men hann med lite iaf...bla. en sväng till Central Park...åker gärna dit igen, men då på sommaren ;)
Kram bia

Tiger sa...

Vilken härlig resa ni hade i höstas! Underkläder och badkläder låter avancerat att sy.

Jag har inte ätit en enda semla än. Mina gamla föräldrar däremot äter gärna semlor och har ätit massor redan... ;-) Vi har inte slut på saffransbrödet än...

Vinterhälsningar
Elisabet

Anna sa...

Så härligt med New York!
New York är på min lista "platser att besöka innan man dör".
Kram Anna

Susanne P sa...

Jag har aldrig besökt New York. Men du visar på härliga bilder från er resa.

Kram

Marie maräng sa...

Vilken härlig resa du varit på!

Jag har aldrig varit till New York men hoppas att det skall bli någon gång :)

Önskar dig en fin helg!
Kram Marie

Gunillasljusglimtar sa...

Oj vilken resa:)) Det lät ju jättetrevligt må jag säga...Skoj för er två förstår jag det..Trevlig helg på dig ♥ Gunilla

Änglarum sa...

Hej! så härlig tripp ni varit iväg på..fina bilder och massor av härliga butiker..roligt när man har samma intresse..trevlig helg< Kram Jessica