18 februari 2015

Gissa resmålet...

För ett par veckor sen var vi iväg på en
weekendresa till ett nordligt land.

Vi besökte Pingvallir där kontinetalplattorna
möts.

Och vi åkte till Geysirområdet där det 
ångade och bubblade både här och där.

Där formligen sköt Strokkur vatten i kaskader 
upp i luften var femte minut. Så himla häftigt!

Gullfoss sägs vara Europas största vattenfall.
Något fruset men ändå så mäktigt.

Ni har säkert gissat var vi var?! Ja, vi var på
Island! Och hade turen att få se norrsken redan
första kvällen. Det var speciellt. Vi hann även
med att bada i Blå Lagunen innan det var dags
att åka hem. En bra helg!

Ha en fin Lillelördag!

7 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Det måste varit spännande, så annorlunda mot vår natur! Jag har önskat att få komma till Island, får väl se, jag vill gärna till Svalbard också.
Hoppas du har en bra vecka, vännen!
Kramar Eva

Hjärtruds Stuga sa...

Underbara bilder. Har länge velat åka till Island men det har inte blivit så. Kan tänka mig att det var en häftig upplevelse.

Må så gott

Kram Karin

Gunillasljusglimtar sa...

Åhh har ni varit på Island! Lyckos er!Fiina bilder du visar.
Hoppas huvudvärken släppt på dig.Jo det måste bli skillnad på systrr o bröder,det märker man så väl.Är så glad över min systeryster.NU har jag bakat kesobullar och hallongrottor till barnbarnen ♥ Kram Gunilla

Sari sa...

Hejsan!
Men du, vilken spännande resa!!
Det måste ha varit en resa full med olika intryck!,
Vackra foton!
Kram Sari

Anna sa...

Åh! Dit har jag alltid velat åka! Så fantastiskt det ser ut att vara!
Kram Anna

Änglarum sa...

Hej hej..så härlig resa ni varit på,skulle gärna åka dit jag med :) roligt att variera sina turer..här planeras för en eventuell bilsemester i år med...Italien igen kanske?! det var ju några år sedan,men inget spikat allt kan hända både med riktning och semesterplaner kan ju ändras hi hi.Ha det gott<3 kram Jessica

Älskade pion sa...

Vilken resa.....ser sååååå vackert ut.Ha en fin Torsdagskväll.Kram Ulrika