21 januari 2015

Ny familjemedlem...

Jag var ju frånvarande på bloggen i höst men bland allt
jobbande hände det lite smått och gott. En stor händelse
var i oktober, då en fin liten kattkille flyttade hem till oss.

Det var lite ängsligt så där i början och det kan jag 
mycket väl förstå. Mycket nytt att vänja sig vid.

Men när man väl funnit sin plats så kan man slappna
av så här skönt!

Han är väldigt livlig och bråkar gärna med Herr Grå
som är alldeles för snäll och inte riktigt säger i från.
Men de har sina ljusa stunder också. Och det har lugnat
ner sig något sen minstingen fått en egen gosetiger att 
brottas med.

Han växer så det knakar och är nu en ganska
stor kattkille. En busig, fjäskig och matglad
sådan... De är allt bra go´a de små liven!

Här är ledig dag idag. Underbart! Min underbara 
sykompis kommer på lunch sen. Längre fram skall 
jag berätta vad vi gjorde i höst.

Hoppas att ni har en bra vecka! 

13 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så söt! Och vilken skillnad sen det första försiktiga kiket ut ur buren. Jättevacker päls, och bra att dom kan samsas.
Kramar/AM

Tiger sa...

Åh, vilken söt liten familjemedlem ni har nu! Men så fort han har växt från söt liten kattunge till stilig ungkatt. Han har en skönt avslappnad sovstil. Tiger hälsar att han har en rasande stilig färg också. :-)

Vinterhälsningar
Elisabet o Tiger

Vardag och flärd sa...

Så fin! Det är så rogivande med katter (vi har två stycken), det är klart att det blir ju bus med minstingen men gott ändå.
Vad bra att du nu har en ledig dag i veckan, det gläder mig! Ta vara på ledigheten och njut av den! Jag har ledigt på fredagar numer och har KRÄVT måndagar också, får väl se hur det blir. Nu till båtmässan jobbar jag 7-18 alla dagar, även lördagarna och är dessutom ensam på jobbet, jag bävar för det. Ja ja, det går nog.
Ha det nu fint, vännen!
Kramar Eva

Snäckskalsdalen. sa...

Så roligt att du är tillbaka och den lille katten som hunnit bli stor är ju bara så söt! Skall bli väldigt roligt att läsa mer från dig!
Agneta kram

bakom berget sa...

Åhh vilken fin liten kille! Mysigt för din andra katt att få en kompis.
Ha det gott nu!

Kram Åsa.

Lindas plats sa...

Vad roligt att få ett livstecken från dig igen.
Åh gud så himla söt katt och Herr Grå var himla söt han med.
Hoppas du njuter av din lediga dag
Kram Linda
Jag har bytt bloggportal så du hittar mig på
stigintilloss.se
Min gamla finns kvar men där skriver jag nästan aldrig

Gunillasljusglimtar sa...

Hej söta Tindra!! Åh så söt kisse. Har allt saknat dig,hoppas du har det bra nu... Tack för titten hos mig ♥ Gunilla

Änglarum sa...

Hej och Grattis till den nya familjemedlemmen :) de är så söta så hjärtat smälter <3 ja det var ett tag sedan..men roligt när du kikar in!kram Jessica

Lily sa...

Vilken söting ♥ Kul att se att du är tillbaka ♥
Ha en underbar helg!
Kramar
Lily

LissasVita sa...

Så himla fin liten kise!! Kramen Lisbeth

Elna-Sudden sa...

Gud så söt!!! Han liknar min lille Messi. Du får ha en skön helg och titta gärna in på Katt i Hatt på FB så får du lite tips *ler*.

Kramen

Sari sa...

Hejsan!
Men du, så söööööt!!!!
Hoppas allt är bra med dig och att året börjat på bästa sätt!
Kram Sari

Jenny sa...

Hej Vännen!
Men åh en sån sötnos!! Han ser ut att trivas alldeles utmärkt hos er:)
Visst är det mysigt med katter..jag satt i soffan tidigare i kväll o Diesel låg på rygg bredvid mig o snarkade, hihi!

Ha det gott,

Kram Jenny