20 juli 2014

Tysklands VM-hjältars hemkomst...

Jag känner att jag ligger efter med bloggen! Men här skall ni
iallafall få se relativt färska foton. Vi reste till Berlin med goda
vänner samma dag som finalen i fotbollsa-VM spelades. Och
där deltog ju som bekant Tyskland. Det var kul att se finalen på
plats så att säga. Jublet när Tyskland vann visste inga gränser.
Det sjöngs, skreks och tutades. Fyrverkerier firades av både
här och där. Det låg ett surr över hela sta´n.

Vad vi inte alla tänkte på då var ju att laget skulle komma
hem och firas också...

Inte helt lätt att ta sig fram den förmiddagen i Berlin men
vi hittade slumpartat en bra plats att stå på.

Det var många poliser utkommenderade för att hålla ordning på
alla jublande fans och andra nyfikna. Där vi stod skötte sig de 
flesta alldeles utmärkt.

Och jösses vilket liv det blev när spelarbussen anlände!! Jag säger
då det! Mitt i allt detta ståhej tutade loket ni ser på fotot högre
upp och det var högljutt kan jag säga. Ja, det var verkligen en
härlig upplevelse! Och helt oplanerad. Kul! Folk var så
förväntansfulla och glada i väntan på hjältarnas ankomst. Sen
brakade de bara loss i ett stort gemensamt lyckorus när laget
äntligen dök upp. Häftigt!!

Ha en underbar söndag!!

7 kommentarer:

miramalin sa...

"UNICEF har bekräftat att minst 35 barn i Gaza har dödats i luftanfall, och minst 269 har skadats. Det har också rapporterats att flera israeliska barn skadats på grund av raketattacker. 25 000 barn är i akut behov av psykosocialt stöd i Gaza." Unicef, Sverige.
Det här var några dagar sen, situationen är ännu värre nu då man säger att det är runt 200 döda. Det här är inte ett krig. Hade det varit ett krig hade det varit två arméer mot varandra. Det här är en militärmakt (Israel) mot ett folk som inte har en chans att försvara sig - palestinierna.
Det kanske kan kännas som att det inte finns någonting vi kan göra åt det, men det är fel. Vi kan använda våra röster för att få till en förändring, men det krävs att vi hjälps åt.
Min vän har formulerat ett mail som hon har skickat till de olika riksdagspartierna + regeringen. Ett mail som uppmanar till bojkott av israeliska varor. Vill du hjälpa till? Gå in på min blogg och följ instruktionerna.
Tack!
http://miramalin.wordpress.com/2014/07/18/palestina-3/

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det måste ha varit en upplevelse, så häftigt och vara på plats en sån dag.
Kramar/AM

Änglarum sa...

Oj oj vilket firande :)) kul att hamna mitt i ..mycke glädje förstås :)) tittar bara in som hastigast för att önska dig en fin fortsättning på sommaren..här packas o fejas för i natt bilar vi ut i Europa!(skriver inte det i bloggen) så vi hörs framåt..kramiz Jessica

Gunillasljusglimtar sa...

Oj vilken upplevelse ni fick va med om:) Kul sånt!...Ja det blir inte mycket bloggande nu precis:(...Jo du undra vad det blev med min soldusch:)) Jag tog en hel o enkel fot:)) Hahaha..Kram min vän 💜 Gunilla

Blommiga Rutan sa...

Oj så kul! Förstår att det var speciellt att gå uppleva i verkligheten!
Vilket minne!

Fortsatt skön sommar
Kram Anncathrine

Hanna sa...

Ha en fin kväll!
Hanna

Snäckskalsdalen. sa...

Va kul att ni var där just då, det hade jag också velat vara! Jag tror jag såg varenda match, jag tycker det är så roligt med dom stora turneringarna.
Annars, allt gott och väl? Varmt och gott?
Stora kramen
Agneta