08 april 2014

Paris, del 1

Det blev en tur till Paris för födelsedagsfirande
precis som jag fantiserade om för ett tag sen.

Första skymten av Eiffeltornet var fantastisk!

Ibland undrar jag varför jag arbetar med den typ av teknik 
som jag gör när jag är så fascinerad av höga byggnader! 

Ser ni de små människorna vid ena benet??!

Här är hissarna upp...

Undrar just hur många foton som tagits av
detta torn??

Jag tog bra många kan jag säga.

Här i sällskap med Frihetsgudinnan, modell mindre
än den i New York.

 Fascinerande!

Var ju tvungen att ta en kik i skymningen också.

Och hur ljuseffekten på hela timmar efter mörkrets
inbrott tog sig ut. Hela tornet liksom gnistrade av
blinkande vita lampor. Vackert!

Ja, ni kan ju tänka er hur många foton jag tog i den
sta´n! Det fanns hur mycket som helst att titta på.
Det ena vackrare och pampigare än det andra.
Fortsättning följer... Om ni vill?

21 kommentarer:

Vita Falkens Lantliv sa...

Så vackert och kul att få komma till Paris. Där har jag aldrig varit.

Kram Susanne

House and Garden by Bia sa...

Visst är det fint i Paris...jag var där 1991...så det är ett tag sen ;))...jag åkte ända upp i Eiffeltornet men aldrig mer...en hiss med glas runt, nää aldrig mer, hihi....men kul ändå ;))efteråt !!
Kram bia

Vardag och flärd sa...

Jag har aldrig varit i Paris så jag vill gärna se bilder och bli sugen så kanske det blir en tur dit så småningom.
Lev länge på din födelsedagsresa och var rädd om dig, vännen!
Kramar Eva

Tiger sa...

Så vackert och mäktigt det stora Eiffeltornet är! Tänk att de kunde bygga det för så länge sedan och att det fungerar fortfarande. Förstår att det var en häftig upplevelse att se det i verkligheten och på nära håll. Åkte ni upp i tornet?

Vårhälsningar
Elisabet

Anneli sa...

Häftigt!
Hoppas jag kommer dit någon gång............

Jag väntar på fortsättning, visa så mycket du vill.

Kram Anneli

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så roligt och fira födelsedag i Paris, ser gärna mer. Och bilderna i kvällsljus är jättevackra.
Kramar/AM

Rost och rädisor sa...

Möta våren i Paris är ju inte fy skam!
Skulle också gärna vilja se Eiffeltornet i verkligheten. Grattis i efterskott.

/Anette

Älskade pion sa...

Mysigt!! Ha det så skönt.Kram Ulrika

Elna sa...

Vackra bilder och jag förstår att du tog många foton. Så mysigt att vara i Paris.

Kramen

Gunillasljusglimtar sa...

Åh har du vart i Paris! Härliga ståtliga bilder minsann! Undrar om jag skulle våga åka där i hissen! Hoppas Du har det gott vännen,tänker allt på dej ibland ♥ Gunilla

Äppelblom sa...

Paris - där har jag aldrig varit, men jag förstår att det är en speciell stad.
Må så gott!

Änglarum sa...

Åh vad härligt :) dit skulle jag absolut vilja åka! hoppas nu på lite vår väder och framförallt lite värme här hemma igen...kram Jessica

Lily sa...

Där är fint i Paris! Eiffeltornet är fascinerande. Kul och se fler bilder från din resa.
Ha en go helg
Kram Lily

Hanna sa...

så roligt att få komma på en resa till Paris och fina bilder
Hanna

Jenny sa...

Hej Vännen!
Åh vad mysigt med en resa till Paris! Eiffeltornet måste vara en upplevelse att få se i verkligheten. Fina bilder du tagit:)

Låter som du har tuffa tider på jobbet..samma här..på min avdelning är det rena cirkusen..suck!

Hoppas vi kan ses snart? Kanske en fika i Allum före eller efter påsk?

Kraam Jenny

HWIT BLOGG sa...

Vilken härlig födelsedag i Paris! Jättefina bilder...
Kram,
Titti

Snäckskalsdalen. sa...

Så härligt och så trevligt att höra att ni hade det så bra. I kärlekens stad...!!! Bra sätt att fira sin födelsedag. Och du undrar hur många kort som tagits på tornet, man kan också undra hur många små souvenirEiffeltorn det tillverkats, det är verkligen ett landmärke!
Du får sadla om till arkitekt!!
Agneta kram

"Hemmet är min vrå" sa...

Åå vad mysigt, var där förra året den här tiden så det var kul att se dina bilder. Ha en fin ny vecka kram Mimmi

Anna sa...

Åh..."Vår i Paris" står på min drömrese-lista... Någon gång ska jag dit!
Kram Anna

Blommiga Rutan sa...

Om jag vill! Vill se hur mycket som helst från Paris! älskar den staden, mitt absoluta favoritresmål, har varit där många, många gånger, men inte i år. Längtar faktiskt dit!
Tusen tack för alla fina bilder!

Kram Anncathrine

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Klart vi vill se mer! Älskar Paris, har varit där många gånger men får aldrig nog... Åhhh vad jag längtar nu när jag ser dina fina bilder!

Kramar Anncathrine