11 mars 2014

Ren och skär (ha, ha) glädje!

Ibland har man eller tar sig anledning att fira
sig själv...

Härom dagen tyckte jag att jag hade all anledning
till det. Så då var det bara att slå till. Fniss!

Det känns så lyxigt att stå vid en snittkyl och säga: jag
vill ha en så´n, tre så´na och en så´n osv i samråd med
någon kunnig. Och så får den personen som verkligen
är så där jätteduktig på att sätta ihop en bukett binda ihop
dem vackert. Och det lyckades verkligen känner jag. Blev
så himla nöjd med vad det blev för pengarna. Och än
står buketten lika fin. Lyx!! Glitterkorn i vardagen!!
Firar ni er själva någon gång?

7 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Läckert! Kag är så himla sugen på starka färger just nu.

Ha det fint
/Anette

Anette Ryan sa...

Antagligen inte ofta nog. Men ibland så kostar jag på mig nåogt. Det kan vara lite blommor eller kanske kläder eller en härlig bok. Men som sagt inte så ofta som jag borde.
Jättefin bukett du gav dig själv.
Kram Anette

Hjärtruds Stuga sa...

Helt rätt att unna sig själv lite vardags lyx. Kul också att din bukett att stått sig så du kan njuta av den länge. När du skriver en sån , tre sådana så tänker jag på barndomens besök i kiosken. Det var en speciell känsla att stå där och peka ut vilka bitar man ville ha.

Ha en fin onsdag.

Kram Karin

Gunillasljusglimtar sa...

DET skulle man verkligen unna sig men man drar till sig en bukett på ica för 39:- o sen blir det inte mer:)) hejja dej med promenader o 5:2 all träning som blir av säger dom är bra!...jag ska säga till min man att det är hans tur nästa gång:)) kram Gunilla

Vardag och flärd sa...

Läcker bukett, härligt med färg! Jag firar ofta mig själv faktiskt - har en man som tycker det är fullständigt onödigt att fira och uppvakta!
(Har du fyllt år nu då???)
Ha det fint, vännen!
Kramar Eva

Änglarum sa...

Hejsan!vilken vacker bukett!! jag köper som sagt blommor till mig själv väldigt ofta :)) inte så där fina över kyl,men det händer att jag köper en fin lilja! den buketten får du njuta av nu! ha en fin lille lördag <3 kramiz Jessica

Lily sa...

Ljuvlig bukett och helt underbara färger!
Kram Lily