08 december 2013

Andra advent...

Nu är vi en bit in i julmånaden och julpyntet börjar komma
på plats så smått. Det känns allt lite mysigt.
Vaknade till en vit fin värld med stora flingor som
singlade ner under ett bra tag. Men säg den lycka
som varar? Det började givetvis regna och nu ser det
ut som det brukar i den här sta´n vid den här årstiden.
Nej då, jag är inte bitter...   ;0)
Något som jag verkligen är däremot är förkyld. Inget
kul alls och jag hoppas hela tiden att det skall bli bättre
men det går långsamt. Nåja, det går ju iallafall åt rätt
håll och det är ju något att glädjas över.
Nej, nu skall gå och ta tag i något av allt jag behöver
få gjort. Hmm... Vad skall jag börja med?

Ha en fortsatt fin söndag!

13 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefint med det dekorerade våningsfatet och glittergranarna. Du kan gärna få lite snö av oss, här har det vräkt ner hela dagen. Lite lagom vore bättre.
Ha en fin em och kväll
Kramar
AnnaMaria

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, precis, attans skitväder, jag var så glad och så bara det tvärvände och så tänkte jag på dig, faktiskt! Och du vet varför.....tralalala.....sol och värme gillar vi mer än västkustskt snöslask!!!

Vilken bakbok du hittat, den var ju som gjord för dig! Underbara bilder.

Den där förkylningen får du se till att bli av med nu, en gång för alla, men vad gör man....tröttsamt!

Ja, åk till Prag! Maten var gudomlig, stan underbar, lättillgänglig och vacker, trevlig atmosfär. Kort flygresa. Om det inte kommer nån sån där Sven.....

Kramar stora

Vardag och flärd sa...

Här regnade också snön bort, men det kommer säkert mer så småningom.
Trist att du blivit förkyld, pyssla om dig så du blir frisk fort!
Kramar Eva

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Neej..förkylning är inget att ha ! Hoppas att du kryar på dej snart !!!

Kram

Marie maräng sa...

Här har vi snö fortfarande men det sägs bli plusgrader i mitten av veckan så då lär det bli grönt igen.

Ursch då... inge vidare att vara förkyld! Krya på dig!

Kram Marie

Black Iris sa...

Jag måste nästan säga att jag är lite bitter på skitvädret.. Jag gillar snö, när den får vara vit och fin. Nu är det ju de där hemska isvalkarna igen.. Vågar nästan inte gå ut med hunden..
Krya på dig nu så får vi önska oss en vit jul :)

Kram Maidi

Solglitter sa...

Så vackert du har pyntat där på bilden :)
Ja visst är det tröttsamt att den vackra snön tycks smälta bort nu...samma hos oss :(

Önskar dig en fin fortsättning på veckan och ett litet väderomslag med lite vackra vita flingor...hihih..
Kram Lollo

Smultronlycka sa...

Hej hej!!

Så fint och hemtrevligt du
har det :)

Snön har så gott som försvunnit här.
Tråkigt för barnen tycker ju det är så kul med snö..
Innan snön kom såg jag att det var små videkissar som tittade fram, märkligt!
Det är upp och ner i naturen..Ena dagen vinter och nästa vår!
Så naturen blir lurad..
Idag känns det som vår här hos oss!

Jag har varit dunderförkyld och det har gått runt i familjen..
Hoppas vi är friska till jul iaf :)

Assietterna i mitt blogginlägg kommer från Plantagen.
Du trodde du hade likadana :)
De är köpta för ca 4 år sen.
Jag har även thé kanna,thé muggar och tårtfat i serien!
De är så fina!

Hoppas du kryar på dig!

Kram Anna

House and Garden by Bia sa...

här håller snön också på att försvinna ..sååå tråkigt tycker jag...vi som hade så mycket snö...hoppas det kommer mer innan julafton ;))
Kram bia

Elna sa...

Vilken fin bild. Här får vi ingen snö innan jul tyvärr och granplundringen har börjat. Jag sätter fram och katterna tar bort *ler*.

Kramen

Solglitter sa...

Tassar in igen för att önska en fin helg och en fin Luciadag♥

Ta hand om dig vännen♥

Kram Lollo

Hobbykällaren sa...

Hoppas du kryat på dej. Ha en go tredje advent. Kram från oss

NinaH sa...

Åh så söta juldekorationer! Men låter inte kul med förkylning!! Krya på dig!!