28 september 2013

Avkoppling som behövdes...

Igår eftermiddag tog jag mig friheten att åka med
lilla mor och en god vän till Symässan i Borås. Där
inandlades ett och annat. Bl.a dessa tyger och 
mönster. Jag tror ju alltid att jag skall sy...

Fyndade några färdiga smycken hos en återförsäljare
av pärlor och smyckesdetaljer. 120 kr för alla tre, det
kallar jag fynd!

Givetvis fick det även följa med smyckesdelar hem. Det
går ju inte att motstå även om jag kände att jag inte
riktigt "kom i stämning" i de montrarna denna gången.

Åh, jag hade en så trevlig eftermiddag/kväll och det var
underbart att få ägna tankarna åt helt andra saker än
vad som varit senaste tiden. I natt sov jag sen
förhållandevis bra för första gången på länge. Härligt!

Tack för alla era värmande kommentarer! Ni är för
gulliga. Jag försöker förstå att min underbara vän är
borta men det är inte lätt skall ni veta.
Gunilla med ljusglimtarna, tack snälla du för omtanken!!

Ha nu en fin kväll!!

12 kommentarer:

NinaH sa...

Lätt till att det "glider med" fina saker från en s´n mässa!;-) Och fina saker har du verkligen hittat!

Jenny sa...

Hej Vännen,
Förstår att det känns konstigt att din vän inte finns kvar längre..själv har jag tänkt mycket på en kollega som höll på att stryka med i måndags morse. Han fick hjärtstillestånd utanför jobbet och räddades bokstavligen till livet av en annan kollega som gjorde hjärt/lungräddning tills ambulansen kom..han är kvar på sjukhus men har vaknat upp som tur är..vi får se om och när han kan komma tillbaka till arbetet.

Vilka fina tyger/mönster, gillar dem med katter på:)

Sköt om dig, kram Jenny

Vitt hus med svarta knutar sa...

Även om man är uppfylld av ledsamheter är det skönt att kunna skingra tankarna för en stund. Glädjen i sådant som man tidigare funnit glädjerikt vill inte infinna sig, men den kommer så småningom tillbaka. De fina sakerna du köpt hittar du säkert inspiration till att göra något med när den tiden infinner sig.
Kram,
Regina

Hanna sa...

Ha en fortsatt fin söndag.
Kram
Hanna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så sorgligt med din vän, fruktansvärt sorgligt när sånt händer. Symässan var bra för och skingra tankarna en kort stund.
♥ kram till dig vännen
AnnaMaria

Madame Edith sa...

Vilka härliga tyger :)

Kram Madame Edith

Elna sa...

Så mycket fint och tasstyget är ljuvligt.

Kramen

Vardag och flärd sa...

Så skönt för dig, vännen, att du fått skingra tankarna lite, det är ändå bara tiden som gör att förtvivlan och sorg bleknar.
Du har köpt mycket fint! Undrar när symässan på Kviberg är. Jag längtar så väldigt efter att sitta vid symaskinen men tiden finns aldrig, jo, jag sydde två kuddfodral en kväll, det var roligt.
Ha en fin vecka!
Kramar Eva

underbarahem sa...

Så mycket fint du har köpt, du ser ut att ha haft en härlig dag på Åhaga Symässa.
Kram Birgitta

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Så hemskt tråkigt med din vän.
Så ledsamt att höra.
Så bra att du kunde gå på mässan och skingra tankarna för en stund, och sova lite bättre.

Kramar Anncathrine

Gunillasljusglimtar sa...

Åh du goa,inte är det nåt att 'lyssna' till en medmänniska.Jag har ju själv varit i din situation! Allt tar tid och du kommer sakna din väninna så länge du lever men det går lättare med sorgen ju mer tiden går naturligtvis,ibland går det fortare ibland tar det låång tid ♥ Kram fina du1 fina tyger,blir så sugen nu på att sy mina gardiner...Gunilla

Marie maräng sa...

Så skönt att åka iväg och besöka mässan och få lite annat att tänka på!

Många fina fynd blev det också!

Önskar dig en fin vecka!
Kram Marie