27 juli 2013

Sommarjuveler...

Tänk att det kom blommor på klematisarna till slut!
Trots "vissnesjuka" och rådjursbesök.

De är så vackra och jag blir så glad av att titta på 
dem.

Något som också är vackert är denna blå hortensia!
Inköpt i Danmark på Midsommardagen. Jag tycker
att man nästan alltid hittar någon växt där till väldigt bra
pris. Och då gäller det att passa på! Eller hur?!  =0)

I morse regnade vi nästan bort här. Och det åskade
ganska rejält. Tur att man bor lite högre så man slipper
få vatten rinnande in i källaren!

Ha en skön kväll och söndag!

10 kommentarer:

Anna smyger in.. sa...

Åh men du knopparna..det är ju knopparna som nästan är bäst om du frågar mig. Jag är så kolossalt glad i knoppar. Så jag nästan glömmer att de ska slå ut..men ok det ÄR nice när blomman vecklar ut sig. Sträcker på sig i solen..då är det härligt.

Änglarum sa...

Hej! Visst är dessa blomster så fina... Här var det rejält med vatten kaos i går.. Akutmottagningen fick stänga o stopp på motorvägen!! Vilket elände, jag var ledig annars vet i katten hur jag kommit till jobbet! I dag märks intrycket av förödelsen utåtsätt i af! Tackar som fypgar😊kram Jessica

Änglarum sa...

Mobilen har sitt eget språk/ hoppas du kan läsa ☀

Lily sa...

Härligt med blomster av alla de slag. Kul när man får njuta själv av dem också :)
Inte missar man fina blomstererbjudande :)I Danmark har de mycket att välja på till bra pris.
Ha det fint
Kramar Lily

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Såg på nyheterna att ni hade fått väldigt mycket regn. Jättefina blommor, så fin färg på din hortensia.
Kramar
AnnaMaria

Anette Ryan sa...

Härligt vackra klematis du fått.
Verkligt fynd du gjort där på andra sidan bron. Sånna där stora hortensior brukar kosta en rejäl slant. Bra att du passa på när det var billigt Hur klarar hortensiorna sig i Sverige över vintern? Kan man ha dem inne och de behåller bladen eller tappar de alla? HOs oss så tappar de bladen under vår vinter och så kommer nya knoppar på våren. Någon gång under höst / vinter ska man klippa ner den så blir den stor och fin, men det är ju här och när den växer ute.
Kram Anette

Gunillasljusglimtar sa...

ja men så fina blommor! Våra har klarat sig från vissnesjukan..ÄN! Kram på dej min vän ♥ Gunilla

House and Garden by Bia sa...

härliga blommor du har;))...vi hade störtregn i morse också...men sen kom solen ett tag och nu har det kommit lite dis från havet....men i helgen ska det bli varmt;))...då bli det kanske kräftor här hos oss;))
Kram bia

Blommiga Rutan sa...

Vilka fina klematis du har!

Och vilken Hortensia!

Fortsatt härlig sommar
Kram Anncathrine

Min plats i solen sa...

Här åkte också klematisen på vissnesjukan men har denna sommar blommat som bara den. Och jag njuter... :)

Hortensia tycker jag är så otroligt vacker men den är min nemisis i växtvärlden. Vi går inte ihop helt enkelt. Jag har inte lyckats hålla en enda vid liv någon längre stund. Men skam den som ger sig. En dag kanske förbannelsen ger med sig. ;)

Kram på dig och tack för den fina, fina boken som står där så fint i hyllan.♥

Kram Lotta