14 juli 2013

Semesterstart...

Äntligen har jag semester! Det är så himla skönt så
det är inte klokt!
Började den i fredags med konsert på Ullevi med
Gyllene Tider. Jag gick med min bästis sen jag bodde
i Norra Bohuslän för läääängesen. En gemensam
nostalgitripp, vi såg dem första gången ihop i början
av 80-talet. Kul! (Avslutningen med Marie Fredriksson
var verkligen en bonus. Har aldrig hört henne live.)
Sen pratade vi natten lång och la oss framåt fyra.
(Den berömda hönan väckte mig 06.38 men jag
lyckades att somna om...) Sen umgicks vi hela
lördagen tills hon åkte hemåt vid halv sju. En jättebra
start på semestern!
Idag har jag bara slöat i princip. Ja, det är så himla
skönt att bara vara.
Blomman ovan, plymspirea, är en av favoriterna i
trädgården. Den skärmar av så bra mot närmsta
grannen och deras altan under sommaren. Det är ju
då både de och vi är ute mycket och man slipper bli
fullt lika synlig, så fort man kliver utanför dörren, som
på vinterhalvåret. Bra va´?!  =0)
Ha nu en bra start på veckan!!

13 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Åh va kul att jag fick veta vad blomman/busken hette ;)))...en Plymspirea alltså !!
Hoppas veckan blir bra!!
Kramis bia

Vardag och flärd sa...

Har missat flera av dina inlägg men så är det nu.
Önskar dig, fina vän, en alldeles underbar semester!
Kramar Eva

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en bra start på semestern, på fredag kommer Gyllene tider hit, men bara Carro ska gå. Ha det gott och njut av ledigheten.
Kramar
AnnaMaria

Lilla Rummet sa...

Låter som en underbar konsert med Gyllene Tider...skulle vilja se dem.
Ha en fortsatt fin sommar och njut av ledigheten.

Ha de gott
Kram Britt

Hanna sa...

Låter som en super bra start på semestern.
Kram
Hanna

Hanna sa...

Ja, vi har flera samma beröringspunkter har jag tänkt på. Båt och västkust, samma resemål ofta (Florida), nu samma block och förstås likadana ängla dockor (hi,hi)
Ha en bra dag.
kram
Hanna

Snäckskalsdalen. sa...

Det låter kul med konserten, kan tänka mig att det var klang och jubel. Har försökt läsa vad recensenterna tyckte men jag har inte hittat någon, men det spelar ingen roll heller.

Skönt med semester, gotta dig och vila och ta det lugnt och plymspirean verkar vara ett jättebra "plank" mellan grannen och er!

Kramar

Lindas plats sa...

Härligt med semester. Tack jag gillar lite starka färger det är snyggt men förut var jag väldigt svart och vit.
Ha en bra dag och en kanon semester
Kram Linda

Anette Ryan sa...

Hur gick det med middagen? Fick ni ta det som det kom *skratt*. Ja inte alltid lätt det där. Men har man barn så känner jag att man måste ha koll och planerat för mina tjejer har så många aktiviteter efter skolan så för att få ihop det funkar meny bäst. Dock inte alltid vi lyckas så bra utan kör det några dagar itaget.
Njut nu din härliga semester som ju verkar ha startat toppenbra.
Kram Anette

underbarahem sa...

Låter som om ni har haft en underbar dag.
Ha en skön semester!
Kram Birgitta

♥ Carina ♥ sa...

Så du har varit och sett GT, mina gamla idoler. I augusti kommer dom till Ö-vik och då är det jag som står där och diggar :)
Kram

VisaLiza sa...

Inte dumt att ges möjligheten att vara nostalgisk. Är kanske lite för ung för att riktigt ha förstått det där med gyllene tider, men Marie Fredriksson är verkligen helt fantastisk. Plymspirea hör förresten till mina favoriter i trädgården. Vacker och tar mycket plats och det är bra. Kramar Liza

A House With A View sa...

Härligt med semester!! Och vad kul med konsert! Förstår att det var nostalgi på hög nivå :)

Ja jag gillar också plymspireor! Jag har planterat en till sådan i trädgården denna sommar, har dem redan på flera ställen. En tacksam växt som växer så att det knakar varje säsong :)

Kraaaaaaaam aka