22 juli 2013

Mysbelysning...

Det började med några "bollar" i träden nere
i trädgården. Ser så fint ut på kvällen. Syns inte
så bra här men de finns i tre träd. Ser ni dem?!

Plötsligt kom jag på att det hade varit fint med 
några i björken som nästan hänger in över vår 
"höga" altan utanför vardagsrummet.

Och så fick det bli. Ger lite extra mysstämning
när mörkret lagt sig omkring oss. Bra att de
går på solceller. Det är ju inte någon stark 
belysning man är ute efter. Lätt och smidigt att 
sätta upp.


5 kommentarer:

Lindas plats sa...

Ser jätte mysigt ut det där, ja även hur trist det än känns att säga det så tyvärr har det blivit mörkare på kvällar/ nätter igen.
Men vi går ju snart in i augusti och jag börjar undrar vart tog sommaren vägen.
Ha det bra
Kram Linda

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, jag älskar alla slags ljus i trädgården men är urdålig på att få till det. Köpte några lampor billigt på jaa, ÖoB eller liknande och det blev inte alls fint. Men dina slingor är jättefina! Finns det sådana med solcellslampor alltså?
Urmysigt!
Kramar

Anette Ryan sa...

Det blir så fint med ljus i trädgården och precis som du sägaer behöver det inte vara så starka lampor alls, snarare tvärtom. Att de är solcellsdrivna gör det ju ännu bättre. Jag är lite sugen själv på att fixa lite med belysningen ute på nya verandan tills näste sommar.
Kram Anette

NinaH sa...

Gillar också ljus i trädgården. Vi har slinga med pippifåglar på altanen. Men jag skulle ha mycket mer. Solcellslampor var ingen hit (som jag trodde). Och alla fina små lyktor jag inhandlat glömmer jag både att hänga ut (i träd o så) och att tända!;-) Det är bara till jul det lyser här o var för det vill maken ha- och då är det han som sätter upp!;-)
Nu får jag skärpa mig! Så det kan bli så fint som hos dig!!;-)

House and Garden by Bia sa...

jag har solcellslampor här på torpet , men jag vet inte om jag tycker det blir bra...kanske är det för ljust ännu här uppe....blir kanske bättre senare i aug....annars brukar det lysa fint tycker jag;))
Kram