07 juli 2013

Godsaker...

Härom dagen möttes jag av denna syn på en
liten "sammankomst". Humöret steg ju genast
någon grad och det var säkert avsikten! ;0)

Och ja, jag valde den i mitt tycke finaste, eftersom
den fanns kvar när det var min tur. Dock måste jag
säga att de såg bättre ut än de smakade. De var
inte äckliga, inte alls, men lite syntetiska i smaken
på glasyren kanske? Den hade inte behövt ha så
tydlig jordgubbssmak. Men en fröjd för ögat var
de verkligen och som ersättare för lunch slank den
ned utan större problem. =0)

Ni som inte vill läsa (fler?) negativa saker kan sluta
läsa här!
Jag måste ju bara få ur mig... Varför i hela
friden skaffar man en höna när man bor i ett
tätbebyggt område?!! En av våra grannar har
gjort just så och det är andra gången nu jag blir
väckt en "sovmorgon" pga av ett jä..a liv på den
tidigt på morgonen. Och är de hemma själva tror
ni?!
Förlåt, men jag bara måste få det ur mig.

Ha en skön söndag!

7 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Gud så gott det ser ut!!!

Är det inte en tupp du menar??...den kan ju gala tidigt...men hönor "kacklar" ju också förstås...vi har ju haft höns så jag vet, hihi....
Kramis bia

Melody and M.E sa...

Nu bor jag ju på landet, på sommaren i alla fall, och jag har ju faktiskt funderat lite på att ha några höns! Men jag trodde man måste ha något tillstånd om man inte har en jordbruksfastighet, men så kanske inte är fallet!
I dag har jag gjort jordgubbsglass och förundrades över hur blek den blev! Vi pratade precis om hur mycket färgämnen det måste vara i köpta saker med jordgubbssmak!
Kram
M.E

Stina sa...

Den var ju väldigt söt den där bakelsen.
Kram

Älskade pion sa...

Mums,den där såg god ut.;))Ja,varför skaffar man höns när man bor så.Vi hade en granne för ett par år sedan som också hade höns.dom rymde ju och man hittade dom lite varstans.;))Klaga på du...det känns bara gött.;))Kram Ulrika

Snäckskalsdalen. sa...

Man skaffar hönor för att det är inne och modernt har jag förstått. Det springer omkring en stackars vilsen svart här i skogen och jag har ingen aning om var den kommer ifrån, men jag tycker synd om den. Men å andra sidan, den stör inte oss och den låter inte utan ser bara vilsen ut.

Sådana vackra bakverk, jag vet inte om jag nänts äta ett! Otroligt vackra och konstfulla men jag tror dig när du säger att det smakar syntetiskt, det måste det ju göra för om det varit helt naturligt hade det väl näppeligen kunnat se ut så!

Nä, det får nog bli en fulbulle för mig istället!

Skådebröd?

Kramar

Anette Ryan sa...

Jag är inte heller "så glad i månniskor som envisas med att ha djur" om du fattar. Här har man gärna hund/hundar och så har man dem bara. Ja då menar jag verkligen bara HAR dem i trädgården på baksidan och där är ju så tråkigt att hundstackarn bara kan skälla på allt och alla för att ha något att göra!! Inte kul att bo bredvid en sådan granne. Just nu har grannen ingen hund så allt e lugnt och fint.
Superfina cupcakes du fick prova på. Men visst är det så att de oftast är en fröjd bara för ögat. Fast om man bara använder florsocker, philadelfiaost och smör och smaksätter med riktiga grejer så smakar det gott om man nu gillar glasyr. Men här i Oz är det ju ett yrke att tillverka dessa vackra saker. Skådebröd hade varit ett passande namn antar jag.
Ha det så fint och köp öronproppar, det kanske kan hjälpa.
Kram ANette

Hanna sa...

ja de såg smaskiga ut.
Nej det förstår jag att höns i ett bostadsområde kan vara påfrestande för grannarna.
Ha en fin söndag.
Kram
Hanna