09 juni 2013

Utlottning...

Igår var jag på ett mycket trevligt arrangemang på IKEA.
De informerade om sin nya kökslinje Metod och hade
Tareq Taylor som inspiratör. Han är Mammas stora "idol"
(det var hon som tog med mig dit...) och jag förstår  henne
även om jag, skam till sägandes, knappt sett trädgårds-
programmen där han deltar. En väldigt glad och käck kille
måste jag säga.
Han var inte bara så här glad utan han lagade mat åt oss
också. Väldigt god sådan! Om ni är nyfikna på vad han
lagade så kan ni kika här:
http://www.svtplay.se/video/1255588/del-8
Ungefär 8 minuter in i programmet.

Här skriver han en hälsning i en av de två kokböcker
som jag köpte.

Och den boken lottar jag ut.

Här ser ni hälsningen från Tareq. Inte så dum
va´?!  =0)

Vi gör väl som vanligt?
1 lott - skriv en kommentar på detta inlägg
2 lotter - skriv en kommentar och länka med valfritt foto
ovan på er blogg.
Skriv gärna i kommentaren hur många lotter ni tar.
Utlottningen pågår till 25 juni. Lycka till!

Vill samtidigt passa på att upplysa er som liksom oss har
ett kök med stommarna Faktum från IKEA att skåpsluckor
till dem numera bara går att "efterbeställa" eller vad de kallar
det. Och det bara i två år till. Nya serien Metod bygger på
helt andra mått. Så har ni funderat på att byta luckor eller
helt enkelt behöver nå´n reservlucka så är det dags att ta
tag i det.

Ha en fin vecka!

19 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Vilken rolig tillställning din mamma drog med dig på :)
Åh vad krångligt om den serien ska utgå. Fast nu har jag inte ett Ikea kök så för mig går det bra.

Jag är gärna med i din utlottning. Två lotter tack :)
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin grej och lotta ut! Och signerad också. Jag brukar titta på trädgårdsonsdag, tycker det är ett trevligt program. Tar 2 lotter.
Kramar
AnnaMaria

Vardag och flärd sa...

Åh, jag tycker Tareq Taylor är underbar! Nu vill jag utöka mitt bibliotek, har hans bok om sylt o saft o sånt. 2 lotter vill jag ha!
Ha det fint, vännen!
Kramar Eva

Snäckskalsdalen. sa...

Tareqs bok, men så klart jag vill vara med på den utlottningen. Blir 2 lotter, tack!
Har inte varit på vårt nya IKEA här ännu, jag har det i huvudet att jag ska in och titta.
Kramar

Marie maräng sa...

Så klart man vill vara med i utlottningen :)

2 st lotter... TACKAR!

Önskar dig en fin vecka!
Kram Marie

Min plats i solen sa...

Vad roligt att din mamma fick se sin stora idol och jag förstår att hon gillar Tareq. Trevlig och vilken mat han lagar sedan. Självklart vill jag vara med i din fina utlottning och tar en lott. :)

Sköt om dig och ha en fin helg!

Kram Lotta

Lily sa...

Härligt :)
Jag gillar Tareq så jag förstår din mamma.. :)
Han lagar go mat.
Jag vill så klart vara med i din fina utlottning :)
2 lotter tar jag.

Ha det gott
Kramar
Lily

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vad bra att din mamma tog med dig dit:)
Är gärna med i utlottningen o tar 2 lotter tack!

Brukar kolla på Trädgårdsonsdag, Tareq verkar duktig!

Kraam Jenny

Karin sa...

Hallå!
Självklart vill jag vara med och tävla om fina boken, två lotter tack, Karin

Melody Shih tzu sa...

Klart jag vill vara med och tävla! Är på resande fot så det kan bara bli en lott! Puss från Melody!

Lene sa...

Det är klart jag ska vara med på denna utlottningen!
Jag önskar 2 lotter. Jag har lagt ut bilden på min blogg, plus länkat till din blogg. Och jag skriver kommentar här.

Kramar
Lene

Hjärtruds Stuga sa...

Tarek är så inspirerade att se på tv och du har sett honom live. Kniper två lotter i ditt fina lotteri och hoppas på tur.

Ha det gott

Kram Karin

Tiger sa...

Jag gillar Tareq och brukar oftast titta på Trädgårdsonsdag! Hans mat verkar alltid så lockande! Tur att din mamma tog dig med dit... Jag länkar och tar 2 lotter. Hoppas att det blir här boken hamnar så småningom... ;-)

Önskar dig en trevlig midsommar!
Elisabet

Gunillasljusglimtar sa...

Åhh vill jättegärna ha två lotter om det går för sej,vilket fint pris du lottar ut!! Tycker jättemycket om honom i trädgårdsprogrammet ♥ Kram Gunilla...Ska länka bilden nu..

Vform sa...

Ja TACK ... jag vill jättegärna vara med i din utlottning!
Två lotter, hoppas på tur :O)
Ha en fin midsommar!
Hälsn. från Österbotten

::fina:: sa...

Vad kul att du fick träffa Tareq! Jag som inte ens har en egen trädgård tittar alltid på Trädgårdsonsdag. Drömmer och planerar den framtida trädgården, kan man väl säga! Jag ska genast länka till din finfina tävling så jag tar alltså två lotter och tackar ödmjukast för chansen att få vara med och tävla!

ANNIKA sa...

Kokböcker får man aldrig för många.
Tar 1 lott och hoppas på lite ny inspiration i matlagningen...
gustafsson.57@hotmail.com

nattugglan sa...

Va häftigt att få träffa Tareq, jag tittar nästan alltid på trädgårdsonsdag.Vill gärna
va med i tävlingen o tar 2 lotter. ha de bra!

Suss o Kai sa...

Gillar Tareq, har ju inte så stor chans att vinna boken för jag vinner sällan :) men chansar med en liten lott Kram Suss