26 juni 2013

Miami Beach i mina tankar...

Av någon anledning (kan det vara regnet?) så började
jag titta på fotona från Miami Beach i våras.
"Morgonstund har guld i mund". Det här är den bästa
stunden på stranden. Solen går upp så sakteliga och det
är knappt några människor ute. Bara enstaka motionärer
och så jag...

Samma strand en stund senare. Solen är uppe och det
blir ett helt annat ljus. Inte så många människor än. Det
är fördelen där vi håller till. Man behöver inte trycka
ihop sig med en massa annat "löst" folk.

En flock pelikaner är ute på sightseeing. De är så
roliga att titta på. De verkar ha ett särskilt sätt att
flyga i grupp på. Svårt att förklara här men det blir
som en enda lång rörelse genom hela flocken.

Nej, nu skall sluta drömma mig tillbaka och gå ut
och städa ur bilen lite i stället. Besiktning i morgon...
Tur att det inte är en själv som skall besiktigas! Jag
hade näppeligen gått i genom kan jag säga...

Ha en fin torsdag!


Efterlysning: "IP" från "centrum", om du fortfarande
tittar in emellanåt så får du gärna maila och berätta
hur du har det med allt som hände! Jag har saknat
våra samtal.

11 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Förstår att du tänker tillbaka! Sonen med familj åker tillbaka i höst och de pratar nästan inte om annat nu, önskar jag kunde följa med dem.
Ha det fint, vännen!
Kramar Eva

♥ Carina ♥ sa...

Man kan "leva" länge på en resa :)
Kram

Min plats i solen sa...

Härliga bilder och jag förstår att du längtar tillbaka. Själv har jag aldrig besökt det stora landet i väster men en dag... Just nu sitter jag själv här och saknar Irland som jag befann mig på för en vecka sedan. Det är tur att det finns foto att titta på och minnas.

Sköt om dig och hoppas det går bra med bilen!

Kram Lotta

Hjärtruds Stuga sa...

Å så härligt det ser ut på dina bilder. Förstår att du drömmer dig tillbaka.
Lycka till på besiktningen imorgon.

Ha det gott

Kram Karin

Hanna sa...

Så härliga bilder.
Kram
HAnna

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, jag inbillar mig att jag kan höra lugnet och dofterna. Vad jag brukar minnas är luften och om det luktar regn, lugn, sol.....jag tycker jag liksom kan känna lukten. Härligt! För nu har det regnat färdigt för den här gången, tycker jag!

Hoppas det går bra på besiktningen!

Nu går jag strax till frissan!

Kramar

Snäckskalsdalen. sa...

Bara steker i smör! Makrill, alltså!
Och ja, jag sover ute, fårskinnsfällar till att börja med och sen katten, vet du, rena rama kaminen.
Vem vann din tävling? Har jag missat det totalt???
Kramar

Marie maräng sa...

Förstår att du drömmer dig tillbaka!
Underbara bilder!

Önskar dig en toppen helg!
Kram Marie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hoppas besiktningen gick bra. Jättehärliga bilder, det är ju såna stränder man drömmer om.
Trevlig helg och kramar
AnnaMaria

♥ Carina ♥ sa...

Jag säger som snäckskalsdalen, vem vann den fina boken? :)
Kram

Hobbykällaren sa...

Härliga bilder. Här har det regnat hela veckan, men ida skiner solen :) Kram Anna-Karin