29 juni 2013

Liten favorit...

Det finns många blommor att tycka om i trädgården.
Denna fjärilslavendel är en av favoriterna. Men det
får ju bli en ny varje år eftersom den inte är härdig
men det kan jag stå ut med!
Något jag däremot känner satt jag inte står ut med
så länge till är det faktum att rådjuren varit här och
ätit blommor igen... Mina Flitiga Lisor i blomlådorna!
Jag blir så förgrymmad!! Tidigare år har det hänt
någon gång då och då men i år har de varit rent
omöjliga. Morr!
Ha en fortsatt skön helg i regnet!

11 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Men vännen, strö ut blodmjöl runt växterna! Men du får göra om det efter ett tag om det regnat. Det funkar hos mig i alla fall.
Kram Eva

Hanna sa...

så fin blomma.
Kram
HAnna

"Hemmet är min vrå" sa...

Vilka rackare! Hoppas dom försvinner! Jo kristall kronan köpte jag i slutet av maj i Ullared så kolla om du är där. 799:- kostade den, bra pris. Ha en fin söndag. Kram Mimmi

"Hemmet är min vrå" sa...

Vilka rackare! Hoppas dom försvinner! Jo kristall kronan köpte jag i slutet av maj i Ullared så kolla om du är där. 799:- kostade den, bra pris. Ha en fin söndag. Kram Mimmi

♥ Carina ♥ sa...

Åh vad retfullt att dom käkar upp dina fina blommor. Kan dom inte bara ta ogräset ;)
Kram och ha en skön söndag!

Melody and M.E sa...

Här har rådjuren ätit upp det mesta i min långa rosrabatt ut mot vägen! Inte hjälper det med staket, utan de hoppars så smidigt över och förser sig med det de vill ha! Och så sprider de fästingar, vilket inte gör saken bättre!
Kram
M.E (Melodys matte)

Anna sa...

Den där slags lavendeln är så fin! Köpte en riktigt sator sådan planta i Helsingör en gång, och mannen på torget hävdade att den var perenn..., men det var den ju inte!
FYYY så trist med rådjurens attacker i din trädgård!
Kram Anna

bakom berget sa...

Lavendel är så vackert. Men vilka rackarns rådjur som tar dina blommor! De måste väl ha mat så de klarar sig ändå nu. Hmmm...

Ha en fin sommarvecka nu!

Kram Åsa.

Änglarum sa...

Hejsan! håller med dig Fjärils lavendeln är verkligen en favorit! men så trist att rådjuren käkar upp blommorna :( ogillas....kom i håg ett år när de åt upp alla mina penseer!o jag undrade vem som klippat av dem! för det såg så proffsigt ut!tills vi kom på vem som varit framme.Må så gott< kram Jessica

Anna smyger in.. sa...

Så ljuvlig den är lavendeln..ja himmel rådjur ska befinna sig till skogs..och därmed basta!

VisaLiza sa...

Verkligen en ljuvlig blomma. Så tråkigt med skadedjur som äter det man planterar. Vet en gång för många år sedan när en älg stod och mumsade i sig mina pelargoner på farstutrappen. Det är en syn man inte glömmer. Liza