18 juni 2013

Kul?!

Hade lite fina blomsterplantor som stod och väntade
på att komma i jorden. Någon hann före... Hur kul
är det att plantera plantor i det här skicket??! Förb...
rådjur!! De har varit väldigt intensiva i vår trädgård
i år. Smakat på det mesta. Rosknoppar, klematisskott,
pelargoner, penséer, begonior och petunior. Ja, säg
det som fått varit i fred?! Morr...

Så det gäller att glädja sig åt det som finns kvar i
byttor och rabatter. T.ex en väldigt söt hängpetunia.

Verbena i vackert rosa.

Och så en underbar nejlika.
Ja, lite mer finns väl att titta på som väl är men dessa
var så vackra i kvällssolen för en stund sen.

Ett par lediga dagar väntar nu. Helt underbart för det
börjar bli lite mycket för mitt huvud på jobbet nu känner
jag.

Förresten! Tack för alla glada tillrop om mina naglar!!
De gör mig väldigt glad.

Ha en fortsatt fin vecka!

11 kommentarer:

Anette Ryan sa...

Så länge jag kan minnas har min mamma "förbannat" rådjuren som år ut och in ätit upp allt hon försökt med på landet. Nu är landet sålt så jag antar att hon iallafallslipper det!
Fast förra sommaren när jag var där hade hon någon hemkokt bryggd som hon använde sig av. Amoniak och nått mer som hon dränkte in oasisbitar med och så satte hon oasisen på ståltrådspinnar lite här och var i trädgården. Hon sa att det hjälpte hålla dem borta. Men annars så plockades också alla krukor upp på verandan om natten som dessutom blev avstängd med snöre för annars gick de upp på verandan och åt upp blommorna där.
Häftiga naglar. Kul att testa lite för du går väll ändå tillbaka om några veckor och gör om och då kan man ju ändra. Jag höll på lite under ett par år. Började när jag skulle gifta mig och så tyckte jag att de var så snygga att jag fortsatte, först lite naturligt bara för att sedan ha olika färger och så allt efter humör. Just nu har jag haft paus på över ett år.

Kram Anette

Life's Silverlining and I sa...

Fy så tråkigt med rådjuren! Vilken vacker trädgård du verkar ha. och naglarna i förra inlägget var bara såååå snygga. Kram Nilla

Vardag och flärd sa...

Underbart vackra är de blommor som du har kvar! Strö ut blodmjöl runt dina växter, rådjuren ratar dem då, jag har provat och det funkar!
Usch, har du mycket på jobbet nu igen, ja, det är för galet, hur länge orkar man?
Jag hoppas du får en riktigt härlig och avkopplande midsommar (så får väl vädret bli som det blir), vännen!
Kramar Eva

Hjärtruds Stuga sa...

Så tröttsamt med rådjuren som äter upp allt för dig. Rådjur är så fina men de kan väl hålla sig i skogen.

Ha det gott

Kram Karin

Marianne sa...

Vad ska dom in på tomten och göra när det finns så mycket gott på alla fina blomsterängar nu!?:( Trist!
Det du fått behålla är ju iallafall väldigt vackert att vila ögonen på:)
Önskar dig en skön midsommar!
Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Inte kul när man gjort fint och ska njuta av blomsterprakten, och det blir uppätet. Jag förstår att du är arg på dem...
En Trevlig Midsommar önskar jag dig!
Kram
Marie

Marie maräng sa...

Nä... men så tråkigt! Jag har hört att rådjur inte gillar gula blommor eller iallafall brukar undvika dom.

Men det är ju inte kul att måste välja färg efter djuren för att fa ha dom för sig själv :(

Önska dig en fin midsommar!
Kram Marie

♥ Carina ♥ sa...

Ja, dumma rådjur!
Jag gillar också blommor men inte äter jag upp dom för det! ;)
Kram

Elsa och Helena sa...

Så fina blommor men rådjuren var inte snälla!

KRAMAR och glad Midsommar önskar Helena

Gunillasljusglimtar sa...

Ja fy för den lede va tråkigt att dom gör så! MEN så fina andra blommor du visar...åh vad sugen jag blir på lite mer blomster...Jo kunde jau tatt med lite hår till dej gumman..Det blev en del som hon tunna ur om du förstår:)) Kram Gunilla

Tiger sa...

Det är inte kul när rådjuren är inne i trädgården och äter upp blommorna! Här har de nafsat på några ställen, men det mesta har klarat sig - hittills... Fina färger på det som blev kvar!

Trevlig midsommar!
Elisabet