20 juni 2013

Glad Midsommar!

Med detta foto vill jag önska er en riktigt Glad Midsommar!
Det är taget i Garmish-Partenkirchen på Midsommar förra
året. Jag tycker att ängen är helt underbart somrig.

Igår kväll upptäckte vi att vår Herr Grå haltade kraftigt på
sitt ena bakben. Så han fick en dyna i vardagsrummet att
sova på så att han inte skulle ge sig på att hoppa upp/ner
någonstans under natten. Väckarklockan ställdes tidigt
för att ringa till vet inför långhelgen. Husse var nere och
tittade till patienten under natten och då hade Herr Vit
gjort honom sällskap. Är de inte för gulliga, de små liven?
Kände Herr Vit på sig att det var något fel på hans vän?

När vi gick upp tidigt i morse var Herr Grå på benen igen
med bara en liten hälta. Senare kom han raskt för egen
maskin både upp för trappan till sovrummet och upp i
husses tomma säng. Där ligger han nu och gottar sig. Det
verkar inte vara någon större fara med honom som väl är.
Så vi slipper nog ringa vet denna gång. Ta i trä...

Ha nu en riktigt skön Midsommar!

20 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så skönt att det gick över, man blir ju så orolig för dom.
Önskar dig en glad midsommar
Kramar
AnnaMaria

♥ Carina ♥ sa...

Vad skönt att det verkar bättre idag för Herr Grå.
Vad rart av Herr Vit att göra honom sällskap där på dynan :)
Ha en fin midsommar du med!
Kram

Sv: Ja hallonpajen var syndigt god, men köttet var också delikat :)

Gunillasljusglimtar sa...

Vilka fina kissar! Tur ni slapp detta besök nu då...Underbar bild på ängen..Trevlig midsommar på dej rara vän,ser nu att du har en utlottning på G,bäst att vara med på den nu:) Kram Gunilla ♥

Tiger sa...

Verkligen en härlig midsommaräng! Påminner lite om Sound of music... ;-)

Söta katter som sällskapar på dynan! Hoppas att allt snart är bra igen med Herr Grå. Kanske har han landat snett i ett hopp...?

Önskar dig en trevlig midsommar!
Elisabet

Vardag och flärd sa...

Gott att Herr Grå bättrade sig utan att gå till farbror doktorn!
Önskar dig den bästa midsommar!
Kramar Eva

Lily sa...

Glad Midsommar!
Kram Lily

Life's Silverlining and I sa...

skönt att det gick bra. Kram Nilla

::fina:: sa...

Åh sicken tur att benet blev bättre! Så mysiga kissar du har, och gulligt av Herr Vit att trösta och sällskapa med Herr Grå. Djur är underbara! Jag har redan börjat tjuvläsa längre ner i din blogg men måste ju skriva en hälsning innan jag fortsätter! Jag vill bara tacka för trevlig hälsning hos mig och önska dig en glad midsommar! Nu ska jag läsa vidare om ditt möte med Tareq :-) kram!

LissasVita sa...

Önskar dig en skön Midsommar! Kramen Lisbeth

Äppelblom sa...

Trevlig Midsommar önskar jag dig också!

Bitte sa...

Vad skönt att den lilla sötnosen är bättre, man blir så orolig när de inte mår bra!

Önskar dig och de dina en riktigt solig och Glad midsommar!

Många kramar
Bitte

Snäckskalsdalen. sa...

Hoppas bara han hade sträckt sig lite! Jag tror dom känner med sig att det är något som är fel när det är så. Jag tycker mig ha märkt det här också. Och hunden kände definitivt när Nisse var så sjuk i vintras, Leia låg intill och tittade på honom och gjorde inte ett försök till att leka.

Om det händer djuren något så händer det ofta i samband med en helg, är det inte märkligt.

Dom är så söta dina katter!

Och vilka eländiga rådjur du har i din trädgård. Det är inte roligt. Vi har dom ju här också, men dels har vi ju ett litet staket, för Leias skull mot den lilla vägen som går över tomten, och dessutom skäller hon så hon hoppas jämfota när rådjuren är nere i skogen, så kanske det hjälper. Men första sommaren vi bodde här då var dom inne och åt av potatisblasten. Dom är ju väldigt söta! Men inte när dom mejar ner våra trädgårdar!

Jag läste ditt förra inlägg när du gjorde det och jag kommenterade, men tydligen bara i mitt huvud (tyvärr händer det ibland....) för nu såg jag att jag inget skrivit. Det är väl så ibland att det kommer något emellan och då blir Snäckis distraherad.

Önskar en riktigt härlig Midsommar
Kramar
A och P

VisaLiza sa...

Så skönt att det ordnade sig för din kisse. Man blir verkligen orolig för de små liven. Liza

Hobbykällaren sa...

Så goa...!

Hanna sa...

fin sommaräng.
Kram
Hanna

Marianne sa...

Mysigt att Herr Vit lade sig bredvid och höll honom sällskap:)
Var säkert det som gjorde honom frisk så fort:)
Underbar blomsteräng på bilden, det saknar man här numera, tyckte det var mer blommor när man var liten?....då på stenåldern;)
Ha de gott!

Landbohaven sa...

Jeg kom bare lige forbi.
Tak for dit smukke blomsterbillede.
Godt katten fik det ok igen.
Ha´ en god dag.

Black Iris sa...

Vad härligt att allt gick bra med den fine herren.
Vilken härlig sommaräng du har där på bilden..

Kram Maidi

Lilla Rummet sa...

Skönt att det gick över utan att behöva gå till vet.
Önskar dig en fortsatt fin sommar.
Kram Britt

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så skönt att det verkade gå bra ändå...
Kram
MArie