05 maj 2013

Smågodis...

Jag är ju svag för lite av varje som kan förgylla tillvaron
här i livet. Pärlor är en av de sakerna...
Köpte på mig dessa i Miami. Vad tror ni, kan jag
åstadkomma något av dem? När jag står, som där, vid
ställ efter ställ med underbara pärlor och tänker på vad
jag skulle kunna göra av dem så tror jag ju av någon
anledning att det är klart redan när jag köpt dem! Och
så kommer jag hem, öppnar min påse och... Ja, vad gör
jag då? Jo, jag börjar vad klart att fantisera på nytt
snarare än att komma till skott... Beslutsångest, vad är
det?!! Ja, ja, kanske får ni se något av dem fram över,
kanske inte...
Jag har varit en sväng till Mamma i helgen och vi har haft
ett så´nt där härligt "Spåna & Sy"-dygn. Det som började
med (och höll halvvägs) att det skulle bli en rolig kasse av
ett par gamla jeans slutade med att det kommer att bli en
jeanskjol i stället. Så ibland är det bra att inte ha för
bråttom...  =0)  Tack Mamma, för härliga timmar i ditt
sällskap!
Ha en bra dag mina Vänner!




10 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så roligt och ha en sykompis i mamma, kan tänka mig att ni inspirerar varandra. Läckra pärlor, kommer säkert bli fina sommarsmycken.
Kramar
AnnaMaria

♥ Carina ♥ sa...

Spåna & sy dygn med mammsen lät trevligt :)
Du kommer säkert på nåt bra att göra av dina fina pärlor.
Kram

Hanna sa...

sy helg låter underbart.
Ha en fortsatt fin söndag!
Kram
Hanna

bakom berget sa...

Jag håller med dig! Pärlor är så himla inspirerande. I alla fall att köpa.... Sen blir de liggande.. Men jag gillar att sitta och trä halsband och armband. Man kan ju få till dem så de passar perfekt till kläder av olika slag. Jättebra ju!
Va roligt ni verkar ha du och din mamma. Mysigt att träffas och skapa tillsammans.
Hoppas du får en riktigt fin vecka nu!

Kram till dig!

Åsa.

katha´s kortmakeri sa...

Härligt att skapa tillsammans med mamma. Dina pärlor är verkligen som hämtade ur en godisbutik.
Ha de gott!
Kram Katha

Vardag och flärd sa...

Så fina färger på pärlorna! Jag har också samlat en massa pärlor men inget blir gjort.
Så kul att sitta och sy med mamma och ha lite stöd och hjälp i funderingarna.

Ha en fin ny vecka!
Kramar Eva

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka härliga färger på pärlorna, passar verkligen till sommarsmycken. Spännande att få se din jeanskjol när den är färdig.

Ha en fin ny vecka!
Kram,
Regina

LissasVita sa...

Ja jag tycker jag känner igen den där inspirerade känslan som sedan inte riktigt infinner sig när det är dags...Men du fick ihop nåt bra till slut! Kramen Lisbeth

Snäckskalsdalen. sa...

Haha, det låter som om det var jag. Full fart framåt och så tvärnit och så kommer man på att det var inte det man gör nu som man hade tänkte......jag skulle vattna blommorna inne idag och plötsligt satt jag på golvet i gästrummet och tittade på alla foton som ligger i alla ouppackade lådor där......
Kramar

Änglarum sa...

Så skoj med sy junta :0 nu är det mer än full rulle phu!! jag blir så ivrig på våren i dag har det planterats jord o krukor o smutsiga fingrar..men ack så skoj :) må så gott kram Jessica