17 mars 2013

Inte vacker men sällsynt...


Jag skrev ju att jag skulle iväg och sy härom dagen.
Här är resultatet. En ny bikiniöverdel! Den är inte helt
vacker men sällsynt. =0) Den första jag har gjort och
jag är nöjd även om jag sytt lite galet här och där.
Varför syr hon en bikini undrar ni säkert. Jo, så här är
det: Jag har kikat efter en ny bikini i ett par år. Det
mesta som finns är antingen trekantsöverdelar eller så
är det rejält vadderade överdelar. Inget av det är något
jag föredrar. Inte heller bikinis som kostar multum. Så
nu när jag nu badat slut på min favorit, varför inte sy en
likadan? Har ju sytt underkläder av och till i några år
så det här var en liten utmaning inom ämnet så att säga.
En kul så´n! Nu är det bara nederdelen kvar...


12 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du är superduktig, är inte många som klarar och sy sin bikini. Ser jättefin ut, fin färg också.
Kramar
AnnaMaria

Helens Universum sa...

Härlig färg! Jag har faktiskt sytt en egen bikini för längesedan, vilken jag använde riktigt flitigt!
Men, det var just trekanter både till överdel och nederdel. Figuren var liksom inte densamma som nuförtiden ;-)
Lycka till!
Kram Helen

Gunillasljusglimtar sa...

Jättefin,det är ju inte det enklaste precis! Hoppas nederdelen blir lika bra.ha en fin vecka Kram Gunilla

Sirpa sa...

Jag tycker den är jätte fin! Säkert att igen har likadant iallafall:)
Önskar dig en trevlig början på veckan!
Kram Sirpa

Hjärtruds Stuga sa...

Underbar färg. Ser ut som en modell jag skulle gilla med. Tycker som du att det är väldigt mycket små trekantsbikini eller vaddering. Ska bli kul att se hur underdelen blir.

Ha en bra start på veckan

Kram Karin

Ett Vitare Hem sa...

Vad duktig du är!
Ha en riktigt härlig måndag!
Kram/Lena

Elna sa...

Vilken kul idé att sy sin egen bikini så är man säker på att den passar. Du får ha en fin start på veckan.

Kramen

Marie maräng sa...

Men vad duktig du är... den är ju jättefin! Det måste vara helt suveränt att kunna så får man precis de man vill ha ;)

Ha en fortsatt fin vecka!
Kram Marie

Black Iris sa...

Riktigt impad blir jag nu.. Har aldrig hört om nån som sytt sin bikini förut. Jag virkade en orange bikini en gång för 100 år sen och ca 30 kg sen..

Kram Maidi

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det kan inte vara helt lätt att sy en bikini! Jättebra när man inte hittar det man vill ha...
Kram
Marie

Änglarum sa...

Hej!vad duktig du är!! roligt när man känner sig nöjd o det passar ..men det ser svårt ut!ha en fin vecka trots snön ♥ kram kram Jessica

Sari sa...

Hejsan!!
Vilken utmaning att sy en egen bikini! Men det ser ju väldigt lovande ut! Fin färg!
Hoppas allt är bra med dig förresten! Här är allt bara bra. Förutom snön som fortsätter att falla... Hm, nu är jag så trött på denna snö. LÄNGTAR till våren nu!
Ha det bra!
Kram Sari