16 februari 2013

Vackert ljus...

Jösses, vad skönt med helg igen! Är så vansinnigt trött,
vardagen är som ett töcken.
Gick till Åhlens härom dagen för att köpa mig dessa
ljuslyktor som jag sneglat på ett tag. Tycker att den blå
färgen passar så bra på vårt matsalsbord. Blev riktigt
nöjd när jag såg hur fint de lös!
Vad gör ni i helgen? Jag har lite jobb med mig hem som
skall göras. Får se när det blir av... Annars skall jag väl
plocka med lite av varje. I morgon kväll åker jag och
lilla Mamma en tur till Kiel. Skall bli kul!
Kan tala om att ängeln flyttat på sig till en mindre fram-
trädande, men fin, plats. Alla i huset är ju inte förtjusta i
änglar om jag säger så. Inte för att det sagts något men
ibland är det bra att undvika att det kommer upp
också.  =0)
Nu skall jag kika in till er! Kolla vad ni hade för er på
Alla Hjärtans Dag bl.a.

Ha en underbar helg!

15 kommentarer:

Anette Ryan sa...

Hej! Tack för tipset om tomaterna. Funderar på att kanske soltorka dem. Har aldrig provat men får väll gogla.
Jag har också varit i Keil. Min man och jag hamnade där för ...12 eller så år sedan av en slump när vi flygit till Hamburg och väntade på att därifrån åka och titta på Formel 1 någon annanstanns i Tyskland. Det var seglartävlingar och stor folkfest i stan. Supermysigt var det.
Ha det så trevligt med lilla mamma!
Kram Anette

Snäckskalsdalen. sa...

Hej och oj vad jag missat, både ängeln och scrapgrejerna. Jag skulle vilja börja scrappa, men först ska jag göra mig av med alla andra grejer som inte blivit klara, nu har jag liksom bestämt mig för det....tror jag!

Och ängeln var ju jättesöt! Till dom (!) i ert hem som inte tycker den är så fin kan du väl döpa den till just det namnet som "den" har (spelar ingen roll att det är ett killnamn) så mjuknar d´"den" nog. Eller så inte.

Inte så farligt med mitt knä. Men du vet, det är roligt att få gnälla lite ibland.

Hälsa till Tiksland (som Peter kallade sitt andra hemland som liten)!

Kramar

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefina ljuslyktor, mörkblått är så fint. Helt enig, det är så skönt med helg. Ha så roligt på Kiel resan nu.
Kramar
AnnaMaria

Marie maräng sa...

Fina ljuslyktor.. kul med lite färg förstår att det är jättefint sken av dom.

Hoppas turen till Kiel med mamsen blir riktigt mysig :)

Önskar dig en fin helg med förhoppningsvis lite sol!
Kram Marie

Änglarum sa...

Hej! just nu har vi lille V hos oss :=) så vi har varit ute o sen blev det kladdkaka o en titt här.. i morgon skall vi försöka komma i väg på en tipsrunda om vädret tilllåter,annars inga större planer! Så fina lyktor,det kan man aldrig få för många "fniss"kram Jessica

Elna sa...

Vilka söta ljuslyktor. Ja här är det en lugn helg för en gångs skull. Ha en fin kväll.

Kramen

Vardag och flärd sa...

Fina lyktor, Åhléns har mycket fint!
Så nu har du mycket på jobbet och är trött igen! Usch, att det ska vara så, om man slapp att vara trött i alla fall! Men kul med en liten tripp till Kiel!
Ha det fint, vännen!
Kram Eva

Melody Shih tzu sa...

Fastän dagarna är ljusare längre så behövs det mycket ljus på kvällarna och vad vore livet just nu utan lyktor!
Önskar dig en trevlig resa!
Kram
Melodys matte

"Hemmet är min vrå" sa...

Så söta små lyktor. Hoppas ni får en fin resa. Ha en skön söndag. Kram Mimmi

Hanna sa...

så söta små ljuslyktor.
Ha en fin dag!
Kram
Hanna

Sirpa sa...

Hej! Ljuslyktorna är mysiga! Helgen har varit ganska så lugn! Önskar dig en trevlig kommande vecka!
Kram Sirpa

Änglar & Hjärtan sa...

Söta lyktor! Och ängeln är ju jättefin, vem skulle inte vilja ha den synlig?! :)

kram Alexandra

Gunillasljusglimtar sa...

Vilka sööta lyktor!...Har allt lite dille på det också!..Åh Kiel..det åkte jag o mamma på ofta förr...saknar allt det o lilla mams.Haha..jag jobbar inte ihjäl mej precis...sitter i soffan o stickar o läser bloggar:)))..kraam Gunilla

Jenny sa...

Hej Vännen!
Hoppas ni hade en mysig resa till Kiel du o din mamma! Vill oxå göra en sån kryssning nån gång..själv har jag bara åkt till Fredrikshamn (förutom färja till Finland då;)).

I helgen som gick var vi på 40-årsfest hos min vän Kristina (som jag köpte riskokaren till på Tupperwarepartyt..), passade på att sova på hotell i stan oxå, mysigt!

Vi hörs!

Kraam Jenny

Min plats i solen sa...

Jag hoppas att du och din mamma fick en trevlig resa till Kiel? :) En resa i vintermörkret piggar upp och ger lite extra energi. :)

Sköt om dig!

Kram Lotta