23 februari 2013

Mumsigt...

Det här fotot få symbolisera min Kielresa med Mamma. En så´n
här glass var avslutningen på vår dag i Kiel. Mmm... Tiden bara
flög iväg och vi var väldigt disciplinerade för att hinna med det vi
verkligen ville titta på. Tyger, garner, blommor, tidningar, kläder
och inredning var en del av det vi hann med. Och då gick det
undan för det mesta! Vi åt även mat på en mysig tysk restaurang
med mycket trä i inredningen. På färjan finns ju inte så mycket att
göra numera så jag fick några virklektioner i hytten. Inte helt fel
det heller! Tack Mamma! Någon gång skall väl även jag lära mig
denna konst... Ja, det var en riktigt bra tur!

Idag står After Dark på tapeten med en god vän. Vi går på den
tidiga showen så att vi kan gå hem till resp. soffa och slöa sen.
Se på Melodifestivalen etc. Så nu måste jag nog gå och fixa till
mig... Suck... Hade varit skönt att bara vara hemma efter
ytterligare en stökig jobbvecka. Men det blir säkert bra när vi
väl är där.

Ha en bra fortsättning på lördagen!

13 kommentarer:

Hanna sa...

Så trevligt med Kiel, låter som om ni fick tid till det absolut viktigaste också. Ja du jag är ju textillärare och jag kan virka, men det är vad jag har absolut svårast för av alla de textils tekniker som jag har prövat. Så jag hade behövt vara med på virklektionen.
Hoppas att du har en fin lördag!
Kram
Hanna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken rolig resa, ni hann med mycket. After dark har jag sett, då var det en häftig show, men det är några år sen.
Ha en fin helg
Kramar
AnnaMaria

Anna Filipendula Rudbeckia sa...

Men så härligt att ta med mamma på en sådan resa..jag ska nästa helg ta min lilla mor på en vårresa..inte så långt med ändå..trevligt.

Mums så gott det ser ut ..med en sådan lyxglass.

Ha en trevlig kväll då..på After Dark.. :)

Snäckskalsdalen. sa...

Det låter mysigt med Kielresan! Bra att ni hann med så mycket och att du dessutom fick virklektioner!
Show, kul! Du kanske berättar sen!
Agneta kram

Vardag och flärd sa...

Kan tro att du och mamma sprungit gatlopp i Kiel, men ni har det nog mysigt också, speciellt när ni virkar! Klart du lär dig virka!
Ibland känns det som man hellre vill stanna hemma men när man kommit iväg brukar det bli bra. Ha en trevlig kväll!
Det är väl symässa nu men jag är tveksam till om det blir nåt besök imorgon, gubbarna tycker det är deras tur att välja aktivitet nu, de har tröttnat på vårt "fruntimmersfjant" och vill ha lite annat. Ja, man får väl "finna sig".
Ha det fint, vännen!
Kram Eva

Sirpa sa...

Hej! Vilken rolig resa! Jag hoppas att du hade riktigt roligt på After Dark! Önskar dig en skön söndag!
Kram Sirpa

Änglarum sa...

Oj så mycke trevligheter..<3 Afterdark var jag på för några år sedan de var bra...ha en fin start på veckan <3 kram Jessica

Änglarna finns sa...

Godmorgon!
Tack för din kommentar hos mej!! Blir så glad skall du veta!
Tröjan köpte jag på Gina Tricot.
Önskar dej en fortsatt mysig dag!
Kram Annika

Marie maräng sa...

Det låter som ni fick en riktigt mysig resa... vad kul!

Önskar dig en god start på veckan!
Kram Marie

Black Iris sa...

Vad roligt med virklektioner i hytten..
Du kommer att lära dig för bara viljan finns så är det ingen stor konst..
Er resa låter jätte-mysig..

Kram Maidi

Nyanser av vitt sa...

Mysigt med en mor-dotterresa. Vackra lyktor i förra inlägget.
Kram Agneta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du såg nog en havsörn, häftigt.
Kramar
AnnaMaria

Melody Shih tzu sa...

Vilken fantastisk glass! Så nu sitter du i soffan och virkar på kvällarna? Roligt att handarbete har blivit
populärt igen! Det måste väl bli rosor som du virkar!
Kram
Melodys matte