06 januari 2013

Ytterligare ett tyg till samlingen...

Jag och Mamma var ju i Kiel i november. Då såg jag detta
tyg men kostade inte på mig det. När Mamma åkte nästa
gång bad jag henne att köpa det. Då kunde jag inte stå
emot möjligheten att bli ägare till ett stycke. Det är ett tyg
av Loralie Harris och hon har skapat en del kul mönster.
Det här har cupcaketema. Passande i dessa dagar av
bakning!
Idag har vi varit en tur till det stora möbelvaruhuset och köpt
lite förvaring till rummet jag röjt i. Tanken för nå´t år sen var
ju att vi äntligen skulle få renoverat det. Men nu får det bli så
att jag städar upp och ordnar med förvaring av mina
pysselsaker, tyger och annat så att vi åtminstone kan
använda det till något vettigt. Sen får vi se...
Usch, i morgon börjar allvaret igen! Känns så där ärligt talat.
Jag har verkligen njutit av mina lediga dagar och skulle gärna
varit hemma några till.
Ha en fin vecka!

7 kommentarer:

promenader på landet sa...

Jättefint tyg! Ja nu är ledigheten slut, att man alltid tycker den är för kort:) Kram Maria

Vardag och flärd sa...

Vilket härligt tyg! Vad blir det av detta nu då?
Ja, jag kunde också stannat hemma ett tag till men det var ändå kul att komma till jobbet och träffa killarna igen, men mycket att göra, det är ju nytt år med allt vad det innebär i bokföring osv.
Ha det fint!
Kramar Eva

Änglarum sa...

Underbart tyg!! förstår din passion,det är så härligt med olika mönster o färger..Ha en fin vecka kramiz Jessica

Snäckskalsdalen. sa...

Vilket roligt och sött tyg! Du skapar nästan en samling av fina tyger - ja, jag vet att du använder av dom också!
Ja, nu är det på vanligt igen, både och, men det är ju så trist väder idag.....
Kramar

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vilket fint o roligt tyg:)

Diesel kommer från villaområdet i närheten av Preemtappen. Han hade tydligen synts ute i flera veckor när vi hittade honom..tur att vi stannade och tankade där just då, vi hade tänkt ta Tanka utanför jobbet först. Måste varit ödet att vi skulle hitta den lille sötnosen:)

Nu är första arbetsdagen avklarad, gick ju ganska bra ändå;)
Ser att ni varit på IKEA, vi ska dit nu:)

Ha det bra!

Kraam Jenny

Fiffiga Systrar sa...

vilket skojsigt tyg! Kram emelie

Marie maräng sa...

Vilket kul och annorlunda tyg!

Önskar dig en fin vecka!
Kram Marie