03 januari 2013

Uppe under taket...

Vi har ett rum i källaren som ser likadant ut som när vi flyttade
in för snart 20 (???!!!) år sen. Ja, förutom all brôte jag lyckats
att samla där... När jag höll på att röja som bäst kände jag mig
plötsligt lite övervakad. Och vem låg där överst på en stapel
med kartonger om inte Herr Grå?! Han följde intresserat minsta
rörelse. Jag kan säga att det brukar höras när han är i rummet
(brukar säga till honom att det INTE är något kattivoli) men nu
måste han ha smugit in när jag var ute i några sekunder. Så han
fick ligga kvar och hålla mig sällskap.
Rummet och dess innehåll har hängt över mig länge och jag har
tagit det i omgångar. Än är jag inte klar men jag är glad för det
som blir gjort. Skall nu skänka flera kassar kläder till välgörenhet.
Jag tror jag har för många intressen, därav alla prylar...

12 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Oj vikken söter kisse...Listig han var då som bara låg där! ja vilken lust man får nu vid denna tiden...skönt att rensa på "skiten".Näe jag är inte så redig som jag låter,försöker att stöta mej fram men idag var det både vatten o IS!! Kramar Gunilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är bra med lediga dagar när man hinner göra såna röjningar, mysigt sällskap hade du också.
Kramar
AnnaMaria

Tiger sa...

Vilken bra utkiksplats Herr Grå har där uppe under taket! Ungefär som när Tiger ligger ute i förrådet. Det vill till att ha koll på vad som händer... ;-)

Här finns ett och annat som borde röjas också, men det är skönt att vara ledig och inte göra något också... ;-)

God fortsättning på det nya året och grattis till alla besökare!

Nyårshälsningar
Elisabet

Äppelblom sa...

Tack för titten inne hos mig.
Söt kisse du har - jag har en svart/vit kattkille.
God fortsättning och jag tittar gärna in hos dig igen!

Mycket annat & lite betong sa...

Tack för din gulliga kommentar! Ja, usch så tomt det blir.
Det är skönt men svårt att röja. Jag måste också göra ett försök. Men jag har nog också för många intressen. Det var en bra förklaring!

God fortsättning!
Kram Agneta

Vardag och flärd sa...

Härligt med städsällskap! Man blir faktiskt lycklig av att röja undan, jag har städat alla köksskåp och skafferiet och jag är lycklig!
Kram
Eva

Anonym sa...

Så fin han är, herrn.
Skönt att få rensat, känns befriande tycker jag.. :)
Ha det gott
Kram Lily

♥ Carina ♥ sa...

Så skönt det brukar kännas då man verkligen tar tag i något som man gått och dragit på. "Övervakningen" kanske gör att det går fortare också ;)
Kram

Jenny sa...

Hej Vännen!
God Fortsättning! Hoppas resan och jul/nyårshelgen varit bra:)


Hihi, där ligger han bra Herr Grå:)
Skönt att få rensa ut lite emellanåt. Imorgon ska vi passa på att åka till tippen med ett helt lass "bröte".

Vi hörs!

Kraam Jenny

Änglarum sa...

Hi hi trevligt sällskap:) trevlig helg vännen.. Kram Jessica

Marie maräng sa...

Jag skulle också behöva ta tag i rensning av källaren.. men men det blir nog ;)

Imorgon ska julen plockas bort och lite blommor och krispiga tulpaner skall inhandlas.

Önskar dig en fin helg!
Kram Marie

Hanna sa...

så skönt att få städat uppå och så fin katten är.
ha en fin kväll.
Kram
Hanna