27 januari 2013

Fönstershopping...


En grå dag som denna tänkte jag ta er med på en
kort tur på Bal Harbour Shops på Miami Beach. ¨
Det är ett shoppingcenter utomhus, men i loftgångar,
med en massa dyra små butiker. Kände mig som
en utböling bara genom att gå där... Men det är
kul att titta! Och som ni kanske redan vet gillar jag
att fota fina skyltfönter. Så häng med!
Till vänster om oss har vi en Chanelbutik.

Detta är vad de hade i ena fönstret. Man kan ju
alltid drömma om en ny väska eller ett par fräcka 
solisar.

Eller varför inte en ny klänning?

Här har vi ett av Pradas skyltfönster. Mycket fint
där att drömma om... Väskorna...

Tyvärr kommer jag inte ihåg vilken butik detta 
var men klänningen är en riktig färgklick.
Jag har fler foton men de tar vi en annan gång
så att jag inte tröttar ut er.
Det var ju inte utan att den där scenen i "Pretty
Woman" sökte sig in i mitt huvud när jag gick
där. Tänk att gå in, veta att man kan handla men
först se hur de bemöter en... Vilken känsla, att
bara snoppa av dem och gå ut igen om de är 
otrevliga! Hi, hi... Eller är det bara jag som tänker 
så? Någon som sponsrar ett test till nästa gång jag 
åker?! Fniss!

Här snöar... Nej, nu skall jag gå och greja vidare
med några nya armband jag håller på med.

Ha en skön kväll!

16 kommentarer:

promenader på landet sa...

Fönstershopping är inte så dumt, ger inspiration men kostar inget:) Ha det gott kram från Maria

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, visst är det härligt! Och hur många gånger har man inte önskat att man var Pretty Woman av en massa anledningar, inte minst shoppingen och expediternas miner....obetalbart!
Kramar

Dagdrömmar sa...

blev att fundera på det där med bemötanden i butiken. har lagt märket till att om jag går vanligt klädd och lite tittar runt i klädbutiker kan nån expedit hälsa och så, men det är nog allt. Men minns ett tag då jag hade varit till frissan, fått fin frisyr. råkade ha klänning och klackskor på..ja då hälsade varje expedit glatt och frågade om jag behöv hjälp med nåt??!
vad kan detta beteende bero på bland dem som jobbar i butiken? vet ej.
~M~

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gå runt och titta i skyltfönster är ju jätteroligt, och här var det ju häftiga saker och titta på.
Snöar här också.
Kramar
AnnaMaria

LyckligaPraliner sa...

Tänk vad folk handlar egentligen. Vilka pengar, de som kan, lägger ner på de dyra märkena... Som en handväska för 40 tusen. Undra om de blir lyckligare av det i det långa loppet. men det är säkert väldans kul :))

Trevlig vecka!

Kram Ann-Louise

Hanna sa...

roliogt att få följa med dig dit och fönster shoppa lite.
Ha en fin kväll.
kram
Hanna

Sari sa...

Men du, vilken överraskning!!!
Vann verkligen jag?? Tusen och åter tusen TACK till dig! Vad glad jag blir!
Och vinsten kommer verkligen i rätt tid! Här har hela familjen, inklusive jag själv, legat i influensa de senaste dagarna.... Jag minns inte när jag senast var så sjuk.. Idag är första dagen som jag orkat vara uppe hela dagen. Men det känns i kroppen... Huu...
Förhoppningsvis återkommer krafterna nu! Och din fina vinst hjälper säkerligen en bit på vägen!
TACK ännu en gång!
Kram Sari

Vardag och flärd sa...

Tror att du också är väskgalen! Fönstershoppa - jag vill handla på riktigt!
Tack för att du tipsade om symässan, hoppas jag kan komma dit denna gången!
Ha en fin ny vecka!
Kram Eva

Blommiga Rutan sa...


Hej!
Oj, det var roligt med lite fönstershopping!
Hade absolut valt Chanelbutiken om jag hade fått välja...

Trevlig kväll till dig
Kram Anncathrine

Jenny sa...

Hej Vännen!
Tack för senast:)

Tänk att få gå in på Chanel o shoppa loss;)

Grattis till vinnaren i din utlottning!

Vi hörs,

Kraam Jenny

Elna sa...

Vilka läckra skyltfönster och fina bilder.

Kram

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är knappt att man har råd att fönstershoppa i sådana där dyra boutiquer, men sååååå kul och så mycket snyggt!
Kram,
Regina

Nyanser av vitt sa...

Åh vad mysigt och fina saker. Grattis också till dina lyckliga vinnare och tack för en fin utlottning
Kram Agneta

Gunillasljusglimtar sa...

Åh vännen visst tänker man så ibland! Man kan gå in i en affär där exediten är fruktansvärt otrevlig,DÅ visar jag det minsann o går INTE dit igen:)) Fina bilder verkligen,man kan väl få drömma sig bort lite...kraam Gunilla

Melody Shih tzu sa...

Idag kom det ett brev som gjorde mig glad och ännu gladare blev matte! Tusen tack för det fina armbandet!
Matte och jag länkar till dig idag!
Massa nospussar från Melody
och matte hälsar så klart och tackar!

Gardenhouse sa...

Vilken trevlig shopping jag fick följa med på och likaså blogg att titta runt i!
Ha en fin dag,
Sussi