04 januari 2013

Baklusten är åtgärdad!


Igår kväll fick jag utlopp för baklusten som kom sig av
boken jag visade tidigare. Det blev banancupcakes.

Dessa toppades med vaniljtopping och hackade 
jordnötter. Jo då, jag blev ganska nöjd med den
improvisationen.  =0)
Jag har bakat även idag men vad får ni se en annan
gång. En del av bakverken fick följa med min bror
med familj upp till Mamma nu i kväll. Hoppas att de
smakar!
Även idag har jag grejat i det där eländiga rummet.
Denna gången låg två katter på behörigt avstånd och
iakttog mig.

Ha en skön helg!

13 kommentarer:

Änglarum sa...

Åh så fina Bakverk:) o vilket tjusigt fat! Tack för krya hälsningen/ nu är det riktigt förkylt och känner mig ganska eländig... Tur man kan ligga o läsa bloggar i sängen :)) trevlig helg kram Jessica

Tiger sa...

Åh, så gott det ser ut! Här har det bakats banankaka, vilket inte är lika avancerat...

Bra att du har inspektörer till hjälp vid städningen! ;-) Tänk att så fort man gör något så märker katter det. Det får inte bli alltför stora förändringar för dem...

Elisabet och Tiger

Anette Ryan sa...

Det dar lat ju smarrigt, speciellt med jordnotter pa toppen. Sjalv har jag bakat kanelbullar vilket inte hander sa ofta men oj sa rackarns gott det ar.
Kram Anette

Snäckskalsdalen. sa...

Dom är ju för roliga dom små katterna och Herr Grå ser verkligen majestätisk ut där han ligger. Det är lite mysigt när man får sällskap så där, även fast han ser väldigt sträng ut!

Skönt att få rensat ut, jag har det på programmet här också, det gäller bara att sätta igång! Hur gör man?

Vilket godisbak! Farligt, farligt, men härligt, härligt!

Ha det bra på turen!

Agneta kramar

♥ Carina ♥ sa...

Äh! Såg ju inte alls gott ut!
Meen vad jag skojar! Ser ju hur smaskigt ut som helst! :)
Kram

Rosor och ruiner sa...

Säger som Agneta, farligt farligt men härligt! Nästa vecka måste jag sluta äta så mycket kalorier, så är det bara...
jaså du har också rensat i källaren, här håller vi på som bara den , och det är så skönt när man äntligen sätter igång! Och sällskap av nån katt har man ju alltid =)

Hanna sa...

så fint och gott det ser ut.
Jag vill inte skriva på min egen blogg så att någon vet vad det handlar om, men du har rätt kan jag säga och det är så svårt när man inte har någon att prata med riktigt, man och familj förstås, men eftersom jag inte vill att det sprider sig kan jag inte berätta det för vänner för då vet kollegiet också rätt snart, usch så svårt. Så då får man pysa lite på bloggen utan att berätta för mycket, det är säkert fler som tror sig veta vad det handlar om, men ingen har sagt något. Men som sagt det är inget lätt beslut. För/nackdelar vilka är viktigast.
Ha en fin kväll, det var lite skönt att få skriva av sig lite.
Kram
Hanna

Vardag och flärd sa...

Fina bakverk! Jag är så sugen på att baka men det får bli nåt annat år.
Klart att katterna ska vara med och kolla så du städar ordentligt!
Kramar
Eva

Min plats i solen sa...

Mmm, det där såg gott ut och vad härligt när baklusten slår till så där. :)

Tack för fina ord hos mig. Vad glad jag blev att du tog dig tid att lämna några ord så att jag hittade hit här till dig. :)

Ha en fortsatt fin helg.

Kram Lotta

Äppelblom sa...

Mmmm, det såg gott ut!
Önskar dig en skön söndag och kram!

Huset bakom lindarna sa...

Tack för att du tittade in hos mej, under bar blogg du har! Kommer säkert tillbaka!
Kram/Finas mammis

Marie maräng sa...

Mmm... ser mycket goda ut!

Ha de gott!
Kram Marie

underbarahem sa...

Ser härligt ut, här är allt julbröd slut...
Kram Birgitta