28 december 2012

Årets julfirande...


Tillbringades här... I Miami Beach´s härliga sol och värme.

Vi fick ett rum med en underbar utsikt. Första morgonen
såg vi delfiner simma förbi. Ni ser väl den lilla
adventsljusstaken och tomten?

En väldigt vacker gran! Den fanns på lyxiga
Bal Harbour Shops. Inget ställe man har råd
att handla på men det var kul att kika. Skall 
visa er några skyltfönster senare.

Vet ju att flera av er börjat tröttna på julen så
smått men ni får står ut med mina foton...

Jag tycker att det är så fint med julbelysningar. Helst
lite varmvita. Det var inte fullt så grälligt och hemskt
som man kanske kan tro där vi var.
Vi har haft jättehärliga dagar med sol, värme, bad,
shopping och mat. Mmm...
Att jag synts till dåligt här ett tag beror på olika saker.
Dels har jag jobbat mycket så jag tappat orken, dels
har vår stationära gamla dator fått någon skit i sig så
den vågar jag knappt använda. Har även känt lite att
jag inte haft något direkt att visa. Och så har vi ju rest.
Ni har varit gulliga som ändå kikat in till mig lite då
och då. Det värmer att läsa era kommentarer när man
känner sig lite trött och nere. Så tack för att ni hälsat
på!
Nu i helgen hoppas vi på att ordna en ny dator och
då tror jag att det kan bli lite fart på mig igen.  =0)

Ha en skön helg!

Kram Fröken Tindra

16 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Tänkte nog att ni åkte iväg under julen, det gör ni rätt i!! Har för mig att ni varit där tidigare också.
Hoppas ni får ordning på dator osv och man bloggar när man vill, är man trött ska man vila, bloggen finns ju kvar.
Ha det nu fint!
Kramar
Eva

Snäckskalsdalen. sa...

Hej! Hej! Hej!
Och välkommen hem igen (ja, jag visste ju att du var hemma, du kommenterade ju hos mig). Så gott att höra att ni haft det så bra, det måste ha varit underbart. Här har det inte varit något alls, det har bara liksom passerat.
Gott att du är tillbaka igen!
Kramar

Anna smyger in.. sa...

Aha så du är på andra sidan..intressant berikande..så kul det är med reportage från världens alla hörn...vackert..makalöst vackert.

Anette Ryan sa...

Hej och kul att ses igen!
Vad mysigt det ser ut, utsikten fran fonstret ser underbar ut. Om du kikat in hos mig under december har du kanske sett att vi har snarlika julprydnader i lyktstolparna som i Miami. Dessutom visade jag ju helt galna hus med julbelysning i. Inte alls sa "fina" som dina.
Kram Anette

Hanna sa...

så härligt att fira julen där. Det ville maken att vi också skulle, fast Orlando, men vi kunde inte övertala barnen.
Tack för Grattis hälsningen!
Kram
Hanna

Törnrosa sa...

Härligt att slippa snö och kyla och bara gotta sig i värmen. Låter underbart!
Hej från Törnrosa

underbarahem sa...

Så underbart det ser ut.
Ha det bra och ett gott slut!
Kram Birgitta

Black Iris sa...

Men jösses vilket härligt sätt att fira julen på. Här hemma är det minsann inte så roligt julväder inte..

Kram Maidi

Hanna sa...

Ett gott nytt år!
Önskar jag dig
Kram
Hanna

Lily sa...

Härliga bilder! Åh vilken underbar röd julgran..
Önskar dig ett Gott Nytt Åt!
Kram Lily

Mosterfi sa...

Åh vad härligt att fira jul i värme och glamour:) önskar dig ett Gott Nytt År! Kram mosterfi

Tiger sa...

Wow, vilket julfirande! Önskar dig nu ett riktigt Gott Nytt År!

Elisabet

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så gulligt med den lilla adventsstaken och tomten du hade med dig. Och jag tycker att deras sätt och julpynta är häftigt. Och är det någon som har bilder och visa så är det ju du.
Önskar dig ett riktigt
Gott Nytt År
Stor kram
AnnaMaria

Med en doft av lavendel sa...

Åh vad härligt att få åka till värmen o fira jul. Önskar dej ett gott nytt år
kram Annika

Marie maräng sa...

Men vad härligt att få ladda batterierna med sol och värme!

Fina bilder du bjuder på :)

Önskar dig ett gott slut på året och en god start på det nya!

Kram Marie

Snäckskalsdalen. sa...

GOTT NYTT ÅR!
Kramar