27 oktober 2012

Symässa i Göteborg!

Igår eftermiddag begav jag mig till Symässan på 
Kviberg. Jag var dödstrött efter ytterligare en hård 
arbetsvecka med långa dagar men ack så skönt det 
var att komma dit och tänka på annat! Som att detta 
tyg skall bli en tunika någon gång... Ja, ja, mycket 
snack och liten verkstad på den tjejen kanske några 
av er tänker. Och jag kan inte annat än att hålla med 
er i så fall. =0) Men  jag är glad att jag har mina 
drömmar att luta mig mot.

Här ytterligare ett tyg som skall bli en tunika. Har 
bläddrat och bläddrat i mina sömnadstidningar för 
att hitta ett vettigt mönster men köpte till slut ett 
istället. Tänkte att det ökar chansen att jag får 
något gjort...

Detta kattyg tror jag matchar dem jag redan har så 
det fick följa med hem. En dag skall jag sy något 
riktigt fint av dem!

Som ni säkert förstått så gillar jag rosa och söta
saker. Då var ju detta tyg ett självklart val!

Ha en bra fortsättning på dagen!

9 kommentarer:

Änglarum sa...

Så vackra tyger,blir säkert fina tunikor o annat smått o gott ;=) man måste ju ha visioner eller hur ;=) Ha en fin kväll< kram Jessica

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Kommer och bli fina tunikor, bra och ha tyg på lager.
Kramar och trevlig helg
AnnaMaria

Vardag och flärd sa...

Men jösses, är det symässa nu, det har jag missat!! Måste försöka komma dit imorgon! Har ju inte hittat nåt tyg till mönstret jag fick av dig.
Jobbigt att det ska vara så mycket på jobbet, jag känner mig alldeles uppgiven och måste nog göra nåt åt det snart för nu mår jag inte bra. Vet inte vad du jobbr med - du behöver inte berätta här på bloggen.
Var rädd om dig!
Kram Eva

Smultron på ett strå sa...

Kul med symässa! Fina tyger kan man aldrig få för många av på lager. Det är ju lika bra att ha dem den dagen andan faller på...//kram maria

katha´s kortmakeri sa...

Drömmar är helt okej. Fina tyger är det vad det nu än blir.
Ha en skön dag!
Kram Katha

LissasVita sa...

Suga in lite avslappnande miljö behöver vi alla...bara njuta...Du är inte ensam om att ligga på ett tyglager....:)) Kramen Lisbeth

Anette Ryan sa...

MAn måste ju få drömma och ha mål att man ska göra något av det man samlar på sig. Själv har jag mängder av scrapbookinggrejer som jag snart sak ta tag i. Snart har varat i över ett år nu, sedan vi flyttade. Har inte fått ro att sitta och pyssla med det. Pysslar ju med så mycket annat i och runt huset nu istället. Så jag hinner helt enkelt inte med allt.
Får vi se vad det blir när du blir klar?
Kram Anette :-)

Marie maräng sa...

Så fina tyger du har hittat!
Kommer att bli kanonfina tunikor är jag säker på.

Önskar dig en bra start på den nya veckan!
Kram Marie

Snäckskalsdalen. sa...

Jag har tänkt på dig ett par dagar nu och undrat vart du tagit vägen - jag har inte fått uppdateringen via blogger. Men nu är jag här. Du gick på mässan fast du var slut och vilken tur att du gjorde det, tygerna är ju helt underbara! Vilka läckra saker.
Hoppas du får en lugn vecka nu! Det är inte bra att bli så trött, ta't lugnt....men jag vet ju, det går ju inte.
Kramar