08 oktober 2012

Sömnad...

När jag var hos Mamma i helgen fick vi faktiskt
sytt en del.

Jag hittade ett batikfärgat jeanstyg med svart spets
över på Skroten i somras. Det tyget samt tyg från
ett par utslitna jeans från New York använde jag
till denna väska. Kul att de kom till användning ett
tag till!

Rosa rosenmönstrat foder inuti och rosa blomster-
sömmar fullbordar det hela. Jag är riktigt nöjd får
jag erkänna. Så himla kul också att äntligen få något
färdigt.

Hoppas att ni haft en bra start på veckan!

13 kommentarer:

Hjärtruds Stuga sa...

Vilken fin blogg du har och vilken underbar väska du sytt. Jag gillar när man kan återanvända saker.
Tack för din fina kommentar på min blogg.

Ha en fin kväll

Kram Karin

Änglarum sa...

Hej! underbart fin väska.. vad du är duktig!ha en fin vecka!kram Jessica

Snäckskalsdalen. sa...

Se där ja! Inte bara prat, alltså! Och vilket resultat, väskan är helt underbar och jag älskar färgerna och extra kul att tygen har en historia!
Agneta kramar

Marie maräng sa...

Vad duktig du är! Kul att kunna ta tillvara på gamla tyger och skapa nya saker.

Ha en fin vecka!
Kram Marie

Maud Freij sa...

Hej!
Varmt välkommen till min blogg.
Det finns mycket fint hos dig och det som jag tittade lite extra på va bilderna på de fina katterna.

MVH. Maud

Gunillasljusglimtar sa...

Åh va kul o va fin väska! Kreativ du ! Ha en bra dag vännen ♥ Gunilla

♥ Carina ♥ sa...

Vad fin! Vad duktig du är!
Kram och en fin vecka till dig med!

LissasVita sa...

Den blev ju fin!! Juste en sådan modell sydde jag för ett år sedan! Kramen Lisbeth

Sari sa...

Vilken tuff väska du skapat! Ja, den ska du verkligen vara nöjd med!
Kul att du och din mamma syr tillsammans. Kreativitet smittar ju gärna av sig!
Ha det bra!
kram Sari

underbarahem sa...

Vilken underbar väska du har sytt och provdockan i tråd är så mysig.
Kram Birgitta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefin väska, läckra tyg du satt ihop.
Kramar
AnnaMaria

Monica sa...

Smyger in och säger hej! Blir sååå glad när jag kommer till din sida med bla alla vackra rosor.
Jätte fin väska du sytt!
Må gott och var rädd om dig!
Kram och vink från mig.

Anette Ryan sa...

Nu var det ett tag sedan jag kikade in känns det som. HAr varit mycket den sista veckan. Tummen min mår bra, men så har jag inte spikat någe mera sedan sist ;)
Vilken fin väska du gjort. Det är kul att saker man sparar och lägger på hög faktiskt kommer till användning. Själv håller jag på att sortera just "högar" det finns mycket att slänga men en del att spara. Har själv en del tyg som jag tänker att det kan vara bra att ha!! Undrar om det kan bli en väska en dag?
Ha en härlig helg!
Kram Anette :-)