13 oktober 2012

Som det kan bli...

Idag var vi småbåtshamnen och tog upp båten. Det kändes
inte särskilt lockande kan jag säga. Duggregnet hängde i
luften och det var kallt. Men ibland undrar man lite över
slumpen... För att göra en lång historia kort så gjorde jag
en ny intressant bekantskap där i kylan och regnet! Och
glad i hågen åkte jag därifrån med en lapp med telefonnummer
och mailadress till en trevlig tjej som bor i Malmö. Är det
inte bra intressant det där?! Att plötsligt, så bara det händer
något helt oväntat?! Tjejen i hamnen har gjort min dag!

Ha en skön kväll!


17 kommentarer:

Vitsippan sa...

Hej Tindra !

Du har ju ett sagolikt vackert namn dessutom. Klart att de vill vara vän med Dig.

Jag får lätt kontakt med folk, bara det att jag ser de köpt kattmat, så pratar jag med personen.Då har vi genast samtalsämne nr 1.För jag har också katt och hon en trevlig tjej hade fem små kattungar hemma.
Så skildes våra vägar åt.

Vi bör aldrig tel.nr.Men jag utbyta några ord. Ibland är jag så pratsjuk.

Lycka till med nya vännen.

Kram Mi

Vardag och flärd sa...

Låter spännande, ni lyckades tydligen hitta nåt gemensamt där ute i hamnen!
Ha en fin lördag kväll!
Kram Eva

katha´s kortmakeri sa...

Tänk så trevlig en vanlig höstdag kan bli.
Ha en fin kväll.
Kram Katha

Tiger sa...

Roligt när något annat än solen kan värma! Kul med både nya och gamla vänner!

Höstkramar
Elisabet

"Hemmet är min vrå" sa...

Vad roligt för dig. Ha en fin kväll. Kram Mimmi

Änglar & Hjärtan sa...

Vad roligt! Roligt att få kontakter så :) men trist väder! Och tråkigt när det är dags att ta upp båten. Ett slutligt bevis på att säsongen är över!

Tack för besöket inne hos mig! Och tack för din gulliga kommentar :) Mönstret till ljuslyktorna är inte mitt, men har gjort små justeringar för att jag skulle bli helt nöjd :)

Ha en fortsatt fin helg! Kram Alexandra

LissasVita sa...

Ja ta tillvara,nya kontakter brukar alltid vara givande och alltid ger det en något,lycka till med det! Kramen Lisbeth

Änglarum sa...

Hej! så trevligt med en ny bekantskap ♥ i bland undrar man om slumpen styr eller ödet!? hoppas ni får fortsatt kontakt! godnatt vännen! kram Jessica

Sari sa...

Vad kul och spännande med en ny bekantskap!
Det måste kännas lite vemodigt att ta upp båten... Ett säkert hösttecken...!
Ja, lite sol skulle ju inte vara så dumt nu. Vi får hoppas att vädret imorgon är lite soligare!
Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram Sari

Puumuli sa...

Vilket trevligt sätt att hitta nya kompisar!

Ha en fin söndag!

Kram
Sari från Puumuli

Gunillasljusglimtar sa...

DET lät ju bra mycket trevligare än att ta upp båten i kyla o regn,fniss,fniss..Det låter ju underbart att träffa nya bekantskaper så där bara...ha en skön söndag vännen Kram Gunilla ♥

Hanna sa...

Ha en fin söndag.
kram
Hanna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Låter spännande och roligt och träffa någon i en båthamn en ruggig höstlördag. Skönt och få upp båten också.
Kramar
AnnaMaria

lavendia sa...

Hej en gång till. Nu har jag läst litet mer på din blogg. Det är väldigt vackert gjort. Verkar som du också har ett syintresse. Vilken häftig provdocka. Sött katt-tyg. Vad ska du sy av det? Spontant kan jag inte komma på något. Jag tycker om katter, men har inga.

Anette Ryan sa...

Visst är det kul när det händer något oväntat så där bara "från det blå". Det är precis som du skriver att det gör ens dag.
Annars brukar ju båtupptagningen också vara att "vända blad" man går från sensommar till den ofrånkommliga vintern och svalare årstid och ofta förknippat med en slags "sorg" ja om man nu inte gillar vintern förståss.
Kanske får vi se/höra mer om din nya bekantskap här på bloggen?
Tills dess ha det så fint.
Kram Anette :-)

Fågel Blå sa...

Låter spännande med en ny bekantskap,, hoppas din vecka blir fin
kramar Kathrine

Black Iris sa...

Men så spännande... Jag blir riktigt nyfiken på vad det var som drog er till varandra..

Kram Maidi