08 september 2012

Rom, del 2.

När jag är utomlands så gillar jag att kika i flotta
skyltfönster. Och även att fota dem och kika på 
senare har jag märkt.  =0)

Vad är det då för folksamling som speglar
sig i glaset?

Jo, det är Spanska Trappans alla besökande
turister. Det var helt packat med folk! Som
vid många andra sevärdheter märkte vi, den
här, vår första dag i Rom...

Här har vi trappan vid liknande tid två dagar
senare. Inte fullt lika mycket folk. Kan det ha
berott på värmen tro? Sol och ca. 35 grader
i skuggan.
Vi var ganska tacksamma i efterhand att
första dagen bjöd på molnigt väder kan jag
säga. Det var då vi gjorde den största rundan
till fots.

Ha en fin helg!

16 kommentarer:

Hanna sa...

Så roligt med fler bilder från Rom, jag har aldrig varit där, men det hade varit spännande att få besöka någongång.
kram
Hanna

Anette Ryan sa...

Go kväll! Jag har ockås varit i Rom, gillade den stan mycket. Men precis som du säger var det folk precis överallt. Minns hur man gick som i ett flytande hav genom ...nu har jag glömt vad det heter, du vet där genom Vatikanen som slutar i rummet där den berömda frescen finns. Lovar att jag minns så fort jag tryckt på sänd!!
Men en mycket vacker stad med mycet att titta på.
Kram Anette :-)

♥ Carina ♥ sa...

Vi har planer på att åka till Rom, jag och mannen. Kanske kanske det blir en tur i april :)
Kram och trevlig lördagkväll!

katha´s kortmakeri sa...

Skulle gärna besöka Rom.
Får njuta av dina bilder så länge.
Ha de gott!
Kram Katha

Sari sa...

Åh, har du varit i Rom? Dit skulle jag sååå gärna vilja åka någon gång!
Det finns väl hur mycket som helst att se där! Hur länge var du där?

Trevlig helg!

Kram Sari

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fina bilder från Rom, både på skyltfönster och turister. Skulle vara jätteroligt och åka till Rom.
Varm kram
AnnaMaria

bakom berget sa...

Precis som så många andra här ovanför, har jag aldrig varit i Rom. Det har frestat många gånger men aldrig blivit av. Tycker du att vi ska göra slag i saken kanske?
Ha en fin söndag du oxå!

Kram Åsa.

Landbohaven sa...

Gode billeder.
Dit billede hvor det spejler sig i glasset er rigtig godt taget.
Tak forkigget.
Ha´ en god dag.

Bitte sa...

Det är helt otroligt vad mycket folk det alltid sitter på den där trappan! :-) Några vänner var i Rom ifjol sommar och de berättade också att det var olidligt varmt, nästan outhärdligt när man skulle stå i långa köer och trängas bland alla andra.

Men... trots det vill jag fortfarande åka till Rom någon gång! :-)

Många kramar
Bitte

Gugis Pärlor sa...

Åhh, jag älskar skyltfönster också och fotar dem gärna! Härlig stad det där, hoppas på en resa dit någongång!

Kram Gugi

Vardag och flärd sa...

Jag har aldrig varit i Rom men det skulle vara roligt att uppleva den staden!
Jaha, då får jag inte se dig på spa-resan iår, det var ju tråkigt!
Kram Eva

underbarahem sa...

Rom är en härlig stad...
Kram Birgitta

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, alla dessa fantastiska affärer med sina fantastiska kläder och underbara kläder och drömkläder......och här travar jag omkring i min outfit från Prada och Gucci.....hahhaaa.....hjälp! Du vet hur jag är...men tänk, det är underbart att titta!
Agneta kram

TIDSOPTIMISTEN sa...

Åhh vilka härliga bilder, saknar Rom, maten, den fina arkitekturen och alla härliga piazzor med cafeer. Vi var där i augusti när italienarna själva har semester så det var inte alls så överbefolkat, nackdelen är väl att en del restauranger också har stängt då men inte så att det störde oss ;) Hoppas man får chansen att komma tillbaka till denna stad någon mer gång ;)

Kram Ullis

Marie maräng sa...

Till Rom har jag aldrig varit men skulle gärna resa dit. Skyltfönster kan man gå och titta på hur länge som helst...

Ha det fortsatt gott!
Kram Marie

Nyanser av vitt sa...

Vad härligt ni har haft det. Jag har aldrig varit i Rom.
kram Agneta