01 september 2012

Jag, en fartdåre...?!

När vi var i Piteå hos min bror i somras så körde jag,
han och Mannen i mitt liv gokart vid Pite Havsbad.
Det var tredje gången i mitt liv som jag körde och
senaste gången var nog på 90-talet så det var ett
tag sen... Men jösses, säger jag bara! Efter att ha
"rekat" banan ett varv gick vi loss totalt. Vilken
adrenalinkick!! Skräckblandad förtjusning!
Har ni provat att köra gokart? Vad tyckte ni?

Ha en fin lördag! Jag skall ut och jaga lite tillbehör
till havskräftor inför kvällens sittning hos goda
vänner.

10 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Har aldrig provat men skulle gärna göra ett försök, finns ju en bana inte långt från oss. Men behöver man inte skydda tårna ....?
Ha en trevlig kräftskiva!
Kram Eva

♥ Carina ♥ sa...

Ja det är så himmla kul!! Vi brukar köra nån gång varje sommar :)
Kram

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa det har jag gjort,men läängesen nu.Men kommer ihåg den goa känslan när det går undan...hihihi....Ha det sköj i kväll du ♥ Gunilla

Snäckskalsdalen. sa...

Neeej, jag tror inte att jag prövat go cart men det verkar jättekul och jag kan tänka mig att man får en redig kick.

Här är det sensommar när den är som bäst, ljuvligt.

Sitter på verandan och njuter och sen får jag ta och sätta lite fart, det är kul att få något gjort, om än så litet.

Kramar

Sari sa...

Gokart.... hmm, jag har för mig att jag provat på att köra för länge, länge sedan på någon möhippa. Men jag minns inte riktigt. Kanske tyckte jag att det var lite läskigt... (?!)
Mmmm, så gott med havskräftor! Hoppas ni får en trevlig kväll!
Kram Sari

Jenny sa...

Låter kul, har faktiskt aldrig provat, fastän jag är en fardåre;)

Hoppas ni har en mysig kräftskiva!

Kraam Jenny

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag har aldrig provat, men är säker på att jag skulle tycka det var jätteroligt. Förstår att ni hade roligt.
Kramar
AnnaMaria

Hanna sa...

Låter roligt.
kram
hanna

Änglarum sa...

Hej! nä Gokart har jag aldrig vågat mig på..ser skoj ut hi hi..kortet till lilla flickan blev ju jätte gulligt!kram Jessica

Anette Ryan sa...

Det skulle nog vara kul att prova på. Kanske skulle det gå lite sakta i början men när jag väl blivit varm i kläderna så skulle det nog gå undan.
Minns med längtan när jag i 20årsåldern brukade åka norr ut och hälsa på kompisar som hade skoter. Då körde vi så det bara rök om det uppe på kalfjället där det inte fanns någon ivägen. Kanske man inte får göra idag men kul hade vi ;)
Kram Anette :-)