22 september 2012

Invigning...

Här provligger vår grå kattherre vår nya Ektorpfåtölj.
Den är inköpt ihop med en tresitssoffa och två fotpallar.
Vi tröttnade på våra andra soffor som var hopplösa på
att dra åt sig katthår och behålla dem. Vi har haft dem
övertäckta i princip hela tiden sen vi köpte dem. Kul?
Neeej, så de åkte ut! Nu bor de hos en god vän till mig
som nog uppskattar dem bättre. Något som jag dock
inte räknat med när det gällde Ektorp var att stryka
samtliga klädseldelar! Pust och flämt... Kan inte minnas
att det var så när vi köpte en schäslong i samma serie
för några år sen. Men när jobbet väl var gjort så kände
jag mig nöjd med vårt köp.
Tyvärr får jag göra er som är nyfikna på min skrivarkurs
besvikna. Min bil pajade på vägen till jobbet den dagen
och jag blev sen dit. Och eftersom jag hade en deadline
att passa (för en gångs skull) fick jag sitta kvar. Ja, ja...

Ha en skön lördagskväll!

13 kommentarer:

STENLYCKA sa...

Har också Ektorps soffa fåtölj och fotpall, vi har dessa i TV-rummet och trivs bra med dom. Klädsen är vit så det blir att ta av och tvätta ibland och då får man dra och stryka.Förstår att katten tycker om att ligga i fåtöljen för de är goa att sitta och även ligga i.
Ha en fin lördagskväll!
Kram Raina

Tiger sa...

Soffan verkar ha fått godkänt av kattherrn! Jag har funderat på att byta våra soffor i vardagsrummet till Ektorp i flera år. En viss kattherre här i huset har använt de gamla som klösbräda på några ställen... Men det låter jobbigt att behöva strykas när den är ny.

Kattskylten som du visade tidigare är helt perfekt! ;-)

Hösthälsningar
Elisabet

Blommiga Rutan sa...

Ojoj, vilken söt katt du har!
Vi har Ektorp soffan (som alla andra) trivs jättebra med den, så lätt att tvätta och så snygg, tycker jag.

Kram Anncathrine

LissasVita sa...

Ja den lille kisen påminner ju om Zimba! Och visst var det Trelleborg!! Kramen Lisbeth

Vitsippan sa...

Hejsan !

Oj vilken stor och fin kisse Du har,

Jag är också kattägare nu.En kastrerad blandras långhårig, drygt året, busig, ständigt hungrig,Världens goaste o.keligaste och rolig.

Tur jag inte har så fina möbler längre,Sjusitsiga soffan-hörn ligger pläd o.påslakan ,eget klösträd.Ännu ej sett att han klöser någon annanstans,Det hade de lärt honom, de förra ägarna.

Kram Mi

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fåtöljen är godkänd, kissen ser väldigt nöjd ut. Så fina möbler ni köpt, töligt att man måste stryka all klädsel bara.
Kramar
AnnaMaria

Vardag och flärd sa...

Jag gillar Ektorp, Vi har en fåtölj i stugan och ska köpa två soffor så småningom. Nej, det är inte kul att behöva stryka men jag gillar Ektorp ändå.
Karpathos är säkert lika bra som spa-helgen!
Kram Eva

Hanna sa...

Ha en fin start på den nya veckan.
kram
Hanna

Vita huset 28 sa...

Hej va bra han har de där i fåtöljen :)

Ja har också ektorp, en 2a o en 3a i vitt. Köpte mina nyligen på blocket med extra klädsel till. Bytte nyss o strök inte alls. De funkade ändå. Fast jag kan tänka mig att de behövs när den legat vikt i påse.

Katalogen från Maxi kommer i brevlådor i veckan men finns ute i butik from i helgen om man vill hämta den.

Kram Camilla

EnSpruckenRosaTekopp sa...

Hej.. Vilken fin kattherre i en fin fåtölj :) Önskar dej en fin vecka, Kram Tilda

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka fina möbler kattherrn har skaffat åt er, färgen ser så där riktigt läcker ut och förlåtande. Hoppas ni kommer till och får sitta där ibland......

Bilen krånglat till sig, inte kul. Säger som jag sagt tusen gånger, bilar och datorer ska bara fungera så är det. Hoppas det var nåt litet enkelt så att den fina bilen är OK igen!

Här kom man hem till lite höst, det har ändrat sig lite, det har det, och idag ser det ut att bli sol och när jag tittar ut genom fönstren i öster nu så blir jag inte glad.......jag ser inte ut, riktigt, vad det nu kan bero på.....ugggh.

Kramar

Änglarum sa...

Kissemiss ser väldigt nöjd ut ;=) min goda vän hade samma problem med sin soffa (dock en annan) för hon hade katthår i oändlighet..men sånt vet man inte förräns man provat,en del drar åt sig mer än andra!..ha en fin vecka!kramiz Jessica

skifferhuset sa...

Kattherren ser ut att trivas alldeles förträffligt i nya soffan! Fy vad tråkigt att bilen pajade men sådant kan man ju inte rå för! Ha det gott! Kram Iréne