09 augusti 2012

Vackra fasader, del 2.

Låt oss återvända till den lilla shoppinggatan i Partenkirchen,
Tyskland som jag visat lite från tidigare.

Det fanns fler fina fasader där.

Dessa är lite mer sockersöta än dem jag
visade tidigare.

Härlig färg, matchande markiser...

Fönsterluckor och utsmyckningar...

Himmelsblått... Ja, det fanns alla möjliga
färger. Välvårdat och fint.

Idag blev jag nästan helt paralyserad när solen sken!
Vad gör man i solsken?! Hade nästan glömt det...  ;0)
Vad har ni hittat på idag?

17 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Här har det regnat så jag blev inte ett dugg paralyserad, haha
Fina fasader!
kram

Tiger sa...

Så fint utsmyckade fasader!

Har läst ikapp en del. Ni har varit på resande fot både norrut och söderut ser jag. Så du har en bror som bor i Piteå? Det har jag med...

Jag har inte varit i Rom, men skulle gärna åka dit.

Vilken fluffig och söt stockros. Har inte stockrosor oftast enkla blommor? Får du frön över så är jag intresserad. ;-)

Sommarhälsningar
Elisabet

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Bra när man ska tala om var man bor: i det rosa huset. Fast det kanske är fler rosa på samma gata.
Vackert och annorlunda.
Trevlig helg och kramar
AnnaMaria

Änglarum sa...

Så vackra byggnader..det saknar man här,bara massa nybyggda fyrkanter överallt.gårdagen bestod av shopping trots att solen var framme,besök hos gamla mormor o sist mjukglass ute vid ett mysigt ställe på kvällen! kram Jessica

lotta sa...

Oj så vackra byggnader och fasader! jag önskar att arkitekterna i Skellefteå kunde bygga och bevara lika vackert!
Hoppas du får en fin helg! Nu åker jag till Turkiet! Kram Lotta

Gunillasljusglimtar sa...

Åh vilka fina romantiska byggnader...:) sv: jaa jag slarvar hele tiden o ska ju ta det lugnt men har förstått att det sitter i generna att hålla på hela tiden,hihi.Nä allvarligt så skulle jag få ett skov av min sjukdom så lär jag få ta det lugnt! Men så länge som...så..Kram på dej gumman ♥ Gunilla

skifferhuset sa...

Vilka fina bilder på olika fasader! Ha en fin helg! Kram Iréne

Nyanser av vitt sa...

Jättefina. Ha en mysig fredag.
Kram Agneta

Marie maräng sa...

Ojoj... vilka fasader!
Fina bilder och jättekul att se dessa väldekorerade hus.

Önskar dig en skön helg!
Kram Marie

Hanna sa...

Jätte fina byggnader.
Ha en fin helg.
kram
Hanna

Linda sa...

Åh, vilka härliga fasader. Älskar att gå omkring bland gamla välvårdade byggnader. Finns ofta så fina detaljer på de äldre byggnaderna.

Kram, kram

Mosterfi sa...

Vilka fina bilder !!! Tänk att fasader kan vara så vackra och att det kan vara så roligt att strosa omkring i städer. Hoppas på fint väder imorgon så jag kan måla, har jobbat hela dagen idag:( ( trevlig helg. Kram mosterfi

Black Iris sa...

Tänk så fint de byggde förr.. Det finns ju en del fina fasader kvar även i Sverige men inte så här välskötta kanske..

Kram Maidi

Vardag och flärd sa...

Roligt att se alla fina utsmyckningar, jag älskar att gå och titta på sånt!
Ha det fint!
Kram Eva

underbarahem sa...

Vilka underbara hus och fasader, undrar hur det skulle se ut om vi hade sådana hus i Sverige?
Kram Birgitta

Snäckskalsdalen. sa...

Ja. Precis. Nu har vi haft sol i flera dagar och idag var det dessutom varmt. Låg ute i båten hela dagen och frampå eftermiddagen började vi fiska och vi fick napp. Det är för kul och det var så härligt. Sjön la sig alldeles platt - under över alla under! Det är ju så här det ska va!
Kramar

Laila sa...

Vilka härliga hus! Förstår att du hade kul när du fota. :-)