02 augusti 2012

Rom, del 1

Några dagar förra veckan tillbringades med goda vänner i Rom.
En stad som var lite som en bedagad skönhet i mina ögon. Jag
har ärligt talat lite blandade känslor så här efteråt. Tror att jag
måste smälta intrycken lite till. Men det är roligt att ha varit där
och det fanns otroligt mycket att titta på.

Colosseum… Vilket ställe det varit!

Historiska rester i Forum Romanum…

Visst är det maffigt?! Hur såg det ut en gång i tiden?

Piazza Venezia… Byggnaden är gjord i vit marmor! 
Tala om skrytbygge!  =0)

Det fanns gott om tavelförsäljare, särskilt på detta torg
som jag i dagsläget tyvärr inte kommer ihåg vad det
hette. Mysigt var det att strosa förbi i alla fall.
Har någon av er varit i Rom? Vad är era intryck av 
staden?

Ha en bra dag!

12 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag har aldrig varit i Rom, skulle såklart gärna vilja åka dit. Det är roligt och se dina bilder.
Kramar
AnnaMaria

bakom berget sa...

Nej, jag har inte varit där men har funderat på en weekendresa nån gång. Skulle vara kul att höra om dina positiva och negativa intryck av staden.
En härlig semester verkar du ha haft i alla fall.
Kram Åsa.

Änglarum sa...

Nej där har jag aldrig varit! en upplevelse även om det är blandade känslor! må så gott ;)kram Jessica

Hanna sa...

Så roligt att få se bilder från Rom. Jag har aldrig varit där, men är lite nyfiken på staden.
HA en fin kväll.
Kram
Hanna

"Hemmet är min vrå" sa...

Vad spännande att besöka Rom, en fin stad kan jag tänka. Har aldrig varit dit, men skulle vilja. Jag vann inget på tut bingon, så svårt. Ha en fin kväll. Kram Mimmi

underbarahem sa...

Jag var i Rom 2009, det var jag och min systerdotter. Vi var där fem dagar och hann att se mycket. Jag tycker att Rom var en underbar stad, fast det kanske berodde på vädret, det var underbart.
Jag har gjort ett inlägg under resor, har även lagt in lite bilder.
Den enda nackdelen var att det var väldigt dyrt där.
Kram Birgitta

Nyanser av vitt sa...

Nej jag har aldrig varit där. Har varit i Verona mfl ställen. Verona har lite liknande byggnader :O)
Ha en fin fredag.
Kram Agneta

Bitte sa...

Vilka underbara bilder från Rom! Jag har tyvärr aldrig varit dit, men skulle gärna vilja någon gång :-). Längtan blev större efter dina bilder!

Ha en fin helg!

Många kramar
Bitte

promenader på landet sa...

Har aldrig varit där, men förstår att det finns mycket att titta på:) Kram Maria

Vardag och flärd sa...

Jag har inte varit där - och inte i Italien alls, men vill gärna komma dit!
Kram Eva

Snäckskalsdalen. sa...

Va? Har jag inte kommenterat? Har jag tänkt så mycket så jag trott att jag gjort det.....nu vet du, nu är det snurrigt värre....

Den översta bilden med den blommande balkongen är så fin. Undrar vad det är för blå blommor?

Dom andra bilderna är fina och det är verkligen mäktiga byggnader. Tänk att dom kunde bygga så stora hus och monument utan alla maskiner vi har idag, imponerande.

Idag har vi inget väder alls, regnet hänger i stora tunga moln, men än har inget kommit ner. Jag skulle vilja plocka lite blåbär, igen, men det är chansartat att dra in i skogen för när jag kommer dit kommer säkert regnet.

Är dina naglar lika fina fortfarande?

Agneta kramar

Marie maräng sa...

Så kul att besöka Rom.. där har jag inte varit. Vilka fina bilder du bjuder på!

Önskar dig en skön vecka.
Kram Marie