07 augusti 2012

Regn och rusk...

Då är vi hemma igen efter några härliga dagar
i Piteå. Vi har hälsat på min ena bror och hans
flickvän. Trevligt! Tack för en fin och trevlig
helg hos er!

Här hemma regnar det visst som vanligt… Tur
att jag i alla fall har några fina blommor att
glädjas åt.

Tror inte att jag fick visat er min nya ros när den
är utslagen. Den är så läcker! Nostalgie heter den.

Vår hortensia vid ytterdörren blommor så fint i år
och har så vacker färg. Mycket glädjande att den  
verkar trivas så bra!

Hoppas att ni har bättre väder hos er! Önskar er
alla en skön tisdag! 

12 kommentarer:

Lantis tantiz sa...

Hejsan!
Vilka härliga bilder. Jag har också en liten Nostalgie ros. De är så häftiga när de blommar, ser lite udda ut!
Ha en bra dag!

lotta sa...

Vi har också precis kommit hem från Piteå, det är så mysigt där!
Din syrenhortensia är ju för vacker! Jag har satt min i sommar. Växer de snabbt? Kram Lotta

Snäckskalsdalen. sa...

Så roligt, ni har varit norrut, kanske bättre väder där än här!

Idag har vi riktig kuling och det har regnat en sån där regnmätare full i natt, bara och det ser ut att fortsätta in i evigheten det här vädret.......

Det har regnat på tvären så verandan under tak har blivit blöt nästan intill väggen......

Nostalgie var en söt ros! Och blå hortensia har jag alltid tyckt väldigt mycket om! Mysigt att ha i trädgården!

Agneta kramar

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var roligt med en resa norrut.
Och samma regnväder här, man börjar bli van.
Kramar
AnnaMaria

Änglarum sa...

Nostalgi är en fin ros.. jag sitter just o letar efter en klängros i den färgskalan..symd att inte Nostalgi är en sådan klätterros.kram Jessica

"Hemmet är min vrå" sa...

Här är det också regn o rusk. Jättefina bilder. Ha det gott. Kram Mimmi

Annica-Hilmas hus sa...

Vilka underbara bilder på blommorna!

Härligt med mysig semester!
Kram Annica

Vardag och flärd sa...

Vädret ska vi inte tala om men våra blommor ser ut att trivas!
Kram Eva

Nyanser av vitt sa...

Vilken mysig tripp. Jag har vänner som bor i Roknäs utanför Piteå :O)
Kram Agneta

Marie maräng sa...

Samma väder här :(
Vackra blommor du har!

Ha de bra!
Kram Marie

Aquilejans sa...

Vilken vacker hortensia!

Hanna sa...

hej!
Så fina blommor du har som blommar nu.
kram
HAnna