16 augusti 2012

Härlig eftermiddag...

Ja, inte har det varit kul att börja jobba denna veckan
precis. Inte nog med att det blev en rivstart efter att jag
varit där i två minuter, jag är dessutom vansinnigt trött
och så skiner solen som om den aldrig gjort annat! Men
jag skall försöka sluta att gnälla. Tycker att jag ändå 
haft en bra semester.

Igår gick vi hem lite tidigare och tog en tur med båten.
Härligt! Det är något speciellt med mig och horisonten.
Gärna en ganska öppen så´n med enstaka kobbar och
skär. Kan inte titta mig trött!

Idag tar jag det lite lugnt med jobbandet. Skall till vet
med en av våra katter fram på förmiddagen så jag tog
ledigt nu på morgonen. Känns bra med lite extra andrum
faktiskt. Skall ta en promenad i det härliga vädret och
försöka att koppla av lite. Sen blir det jobb igen kring
lunchdags.

Ha en fin dag i solen!

13 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag har min jobbstart kvar, söndag kväll lär bli tölig. Härligt med båtturen efter en arbetsdag, bra sätt och koppla av med och titta ut över havet. Mina skor är av märket Neosens och jag köpte dom hos spartoo.se
Kramar
AnnaMaria
Ps, just dessa kängor är lite stora i storlek

Snäckskalsdalen. sa...

Rivstart, hmmm, lika bra kanske. Men det är ju för märkligt att det fina vädret kom när dom flesta börjat arbeta, fast jag njuter förstås.....ligger ute i ekan på fjorden och tittar rakt uppåt, härligt och sen rundar av med lite makrillfiske! Inte dumt alls.

Hoppas lilla pissen inte är sjuk.

Gott att lugna ner sig lite efter en rivstart. Och nu är det snart helg och enligt alla rapporter skall det ju bli kanonväder i helgen så det låter ju bra!

Kramar

LyckligaPraliner sa...

Jag har några dagar kvar av min semester. Det känns både ock. Kanske lika bra att återvända till vardagen med jobb och skola. Då blir det ordning och reda på torpet. Kanske.
Hoppas det inget allvarligt är med katten.

Ann-Louise

Anette Ryan sa...

Tänk att det alltid är så...att vädret blir bra när man jobbar oavsett vart man bor ;). Här har vi haft en fin vecka (fast kallt knapt över 12-13 grader mitt på dagen) men nu till helgen utlovas busväder och väldigt låga temperaturer. Burrr!
Kram Anette :)

♥ Carina ♥ sa...

Vackra bilder!!
Vädret har varit toppen här med, hela veckan. Det har nog varit den finaste på hela sommaren... och i natt börjar jag jobba. Suck! Men jag säger som du, ska inte klaga, även om jag gärna varit ledig många veckor till :D
Kram

Vardag och flärd sa...

Bra att ni tog en båttur, man måste ta vara på det fina!
Hoppas det är bra med din katt!
Kram Eva

Änglarum sa...

Så typiskt att man får en rivstart på jobbet!Börjar på Måndag o har börjat få lite jobb ångest..men det brukar fort ge med sig.ha en fin helg!kram Jessica

Änglarum sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gunillasljusglimtar sa...

Tack söta du för titten imorse...jaa dessa rivstartar på.jobben:)...men va gött att ta båten ut...kram o nattis...ps.är väldans gla i mi syster<3 Gunilla

Hanna sa...

Ha en fin fredag!
Kram
Hanna

Torpliv sa...

Härliga bilder! Jag började jobba igår jag också. Visst är man lite trött, men efter ett par dagar brukar ju det mesta vara som vanligt igen =) Nu får man passa på att utnyttja fina kvällar och helger istället för att få lite mer av sommarsolen och en båttur låter alldeles underbart!
Trevlig helg!
Kram Petra

skifferhuset sa...

Så typiskt att det blir bra väder när alla börjar jobba! Ha nu en fin helg! Kram Iréne

Blommiga Rutan sa...

Vilka vackra bilder du bjuder på!
Ja, vi är nog många som tycker det är lite trist att sommarvärmen kommit precis nu när man börjat jobba! men, vad ska man göra??? Bara att gilla läget!

Tevlig helg
Kram Anncathrine