16 juli 2012

Vackert litet slott...

När vi var i Garmish Partenkirchen i midsomras så 
besökte vi slottet ovan, Schloss Linderhof.

Ett sött litet slott med en mängd fina utsmyckningar.

Titta bara här!

Vänder vi oss om framför slottet så har vi den här
utsikten över parken. Fantastiskt vackert!

Här går vi på vänster sida om slottet och detta är
utsikten från den sidan. 

Här är baksidan med en fontän och ett litet vattenfall
eller vad jag skall kalla det. Högst upp ett lusthus.

Och så utsikten från höger sida av slottet. Så himla fint!

Eftersom vi var där lite oplanerat efter en bilutflykt så kom
vi lite sent och hade inte så mycket tid på oss innan de
stängde. Hade kunnat gå där mycket längre! Jag var aldrig
inne i slottet men på bilder jag såg är det väldigt praktfullt
och överdådigt. Det fanns en massa andra fina byggnader
på slottsområdet men dem hann vi inte kika närmare på.
Ett nytt besök en annan gång kanske?

6 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Det ser ut att ligga så fint, lite mulligt och gulligt så där. Ja, ett litet, litet slott hade väl inte suttit fel. Eller nej, vad skulle jag med ett slott till. Men det är väldigt roligt att titta på dom och all prakt och när trädgårdar och parker är så fint skötta som här är det en fröjd!
Agneta kram

Snäckskalsdalen. sa...

Glömde, härligt med Polenresan, ni ser ut att ha haft gott väder.
Tycker om den vackra båten! Jag gillar dom där fartygen, det är nåt visst med dom.
Agneta kram

underbarahem sa...

Underbara bilder och ett vackert slott, ni ser ut att ha haft en underbar resa.

Kram Birgitta

Anonym sa...

Så fint slott, underbar upplevelse..
Kram Lily

Gunillasljusglimtar sa...

Oj så fint o mysigt...ja vi har det bra i dag oxå...kramis Gunilla

Lantis tantiz sa...

Så fint det ser ut, härliga bilder. Kul att du kikade in hos mig, välkommen åter =)
/Lantis tantiz