07 juli 2012

Trädgårdsföreningen...

I tisdags var jag i Trädgårdsföreningen med en arbetskamrat
för att ta en fika och kika på rosorna. Vilken tur vi hade med
vädret! Strålande sol, varmt och behagligt. Mysigt!

En floristskola hade en utställning i ett av de små lusthusen
i glas. Har ni sett vilken vacker klänning?

För att inte tala om buketten intill...

Vackra röda klängrosor av olika sorter prydde ett av
växthusen. Här är en av dem. Det fanns en annan helt
otrolig med mörkröda enstaka bamsestora rosor. De
var stora som assietter!

 Vacker plantering vid rosornas fötter.

 En lite lugnare oas med mycket sten. Fin!

Det fanns många fina rabatter att vila ögonen på. Fotade
många rosor men dem får ni se en annan gång.

Här har varit grått och fuktigt idag. Nu i kväll kom en regnskur.
Kanske lyckades den att rensa luften?
Idag har vi äntligen fått båten i sjön (havet). Det gick fort
och smidigt. Skönt! Nu kan sommaren börja!  ;0)

Tack ni rara som tittar in! Önskar er en fin söndag!

9 kommentarer:

Karin sa...

Så vackra blommor! Vi har också haft regn ikväll men inte blev det svalare efter det, snarare tvärtom.
Kram:)

Anna smyger in.. sa...

Himmel vilken kreation.. naturlig o vacker..Trädgårn' är verkligen värt ett besök..där finns alltid en massa fint..och du verkar ha prickat in en strålande dag..

Snäckskalsdalen. sa...

Aha, du var i Trädgårdsföreningen den dagen vi här på västkusten hade fint väder, vilken tur!!!
Så fint det ser ut att vara, jag har inte varit där på ett par tre år, så jag får nog ta mig en sväng, det är underbart där.
Förr gick jag ofta igenom när jag skulle från ett arbetsställe till ett annat och det var alltid lika trevligt.
Vilka fina rosa blommor du hade i förra inlägget, jag gillar mycket!
Agneta kram

Anonym sa...

Underbar miljö att ha i sin närhet. Vädret ser mer lovande ut idag..
Ha en fin söndag
Kram Lily

Änglarum sa...

Fina bilder! måste försöka besöka detta mysiga ställe någon gång! ha en fin söndag,här vräker regnet ner..kram Jessica

Hemmavid sa...

Vilka härliga bilder! Väl värt ett besök verkar det som!

Här har vi också fuktigt och kvavt. Det regnar men det verkar inte hjälpa. Skulle nästan behövas ett rejält åskväder som rensade upp lite!

Kramen Jenny

"Hemmet är min vrå" sa...

Vad vackra bilder. Här har det regnat hela dagen lång, nu vill jag ha sol. Ha en ny fin vecka. Kram Mimmi

Vardag och flärd sa...

Trädgårdsföreningen är det jag saknar när jag inte jobbar i stan längre, gick dit nästan varje lunch! Det är n underbar oas!
Kram Eva

Anette Ryan sa...

Hej!
Visst är det kul med blomutställningar. Har varit iväg till Melbournes International Flower Festival några gånger och det är fantastiska grejer de visar. Många uppsättningar men också just designade kläder gjorda av blommor och annat.
Trädgårdsföreningen har ett mycket vackert växthus tycker jag, ser högt i tak ut.
Kram Anette :)