17 juli 2012

Fåfängan har segrat!


Jag har varit och ”gjort naglarna” för första gången i mitt liv.
Känner mig riktigt nöjd med utseendet på dem men håller på
att lära mig lite nya handgrepp. Som hur man numera öppnar
en colaburk… Vågar inte tänka på hur det skall gå att pyssla
men det är en senare historia. Gjorde dem inte så himla långa
men det räckte visst…


När ni ser här hur de såg ut innan kanske ni kan förstå mitt
beslut. De bara skivade och fläkte sig hela tiden. Och fick
jag t.ex. jord på bara händer så satt svart smuts mellan
”skivorna” i nageln och det var bara att klippa så kort som
möjligt för att få bort det eller gömma händerna bakom
ryggen. Jag har tidigare varit bortskämd med bra nagel-
kvalitet och att kunna få långa naglar utan några större
problem. Om jag nu ville ha det vill säga. Inte så himla
praktiskt alla gånger. Men nu… Sen några år tillbaka har
de varit helt hopplösa. Och efter flera månaders funderande
slog jag till! Det passar bra att känna efter hur det känns så
här på semestern.  =0) 

20 kommentarer:

bakom berget sa...

Jättesnyggt! Men hur ofta måste du "förnya" dom sen.
Lycka till med dom nya handgreppen!
Kram Åsa.

Änglar & Hjärtan sa...

Himla fint tycker jag... lite lagom sådär... det går nog att pyssla när du lärt dig lite nya handgrepp ;)

kram Alexandra

Annica-Hilmas hus sa...

Snyggt!!!!
Det gjorde du rätt i!
Man känner sig fin även i vardagen med snygga naglar.
Fixade mina med jämna mellanrum för ett par år sedan, men nu är det länge sedan det blev av!
Blev däremot sugen nu....;-)

Ha en mysig kväll!

Kram Annica

Vardag och flärd sa...

Så snyggt! Klart att du ska ha så fina naglar alltid! Förr var jag jättenoga med naglar och nagellack eftersom jag älskar ringar och smycken men numera har jag arbetarhänder så ....
Njut på din semester!
Kram Eva

Gunillasljusglimtar sa...

Ja jättefina och jättelagom...Har allt funderat men tänkt när man grejsar i land o så :)) Kramen Gunilla

Snäckskalsdalen. sa...

Och jag tror jag skrattar mig sönder och samman för jag satt just och gnällde över att mina naglar ser ut som......ja, det ordet skriver jag inte här. Dom liknar ingen sort, först har jag grävt i jord med dom och sen plockat blåbär och då vet du.....Du ser så där ut som man gjorde en gång i tiden när man aldrig gjorde något, något sånt där som trädgårdsarbete, disk och allt vad det är. Urflott! Undras om det finns nån häromkring som kan fixa till mig. Och jag behöver göra det på fötterna också för jag går kippskodd i jorden....Ja, du milde!
Kramisar

Vita små hjärtan sa...

Hihi...lite lyx.....härligt vännen!
Stor kram Agnetha

Gunillasljusglimtar sa...

Haha...japp det ska bli mycket pengar...allt ENLIGT gubben...:))

Iffa ...... sa...

Hej!

Kul att du hittat till min blogg och vill vara med och fira den!

Snygga naglar!
Har en kompis som utbildat sig till att göra dessa....men vill inte börja med det känner jag för då måste man fortsätta....fast de är himla snygga!!!

Kram Iffa

Anonym sa...

Snyggt! Jag har också funderat starkt på att fixa mina.
Ha det gott
Kram Lily

Änglarum sa...

Är sugen på nagelfix,ser snyggt ut! kanske man skulle prova..kram Jessica

Änglarum sa...

Är sugen på nagelfix,ser snyggt ut! kanske man skulle prova..kram Jessica

skifferhuset sa...

Å vad snyggt! Har haft sådana naglar ibland, har en dotter som håller på med detta, så när det har varit något särskilt jag ska på så har jag varit såååå fin på naglarna, men det kräver ju en viss finess dä där *ler*! Trycka in en kod tog ett tag att lära sig! Ha det gott! Kram

underbarahem sa...

Det ser jättesnyggt ut, skulle behöva göra likadant.

Kram Birgitta

Vita Falkens Lantliv sa...

Så snygga naglar!!! Usch jag är nagelbitare, tyvärr:( Dock kan jag inte ha såna naglar då jag jobbar i vården:(((

Kram Susanne

G:a Affären sa...

Det är bra att fåfängan får segra ibland, det där blev så snyggt! Ja, varför är det så att kvalitén är sämre ibland? Under ljusa årstiden tycker jag att mina naglar är starkare.
Ha det gott!
Cia

LissasVita sa...

Blev väldigt fina! Själv är jag ju i sjukvården och det skulle inte funka att ha sådana,så jag får bara titta!Kramen Lisbeth

LyckligaPraliner sa...

De ser jättesnygga ut och lagom långa! Inget för mig tyvärr. jag jobbar inom vården så det går inte och på övrig tid skulle jag tyvärr förstöra dem.

Hoppas du har det bra i sommar!

Ann-Louise

Lövbacka sa...

Härligt att få lyxa till det lite för sin egen skull! Njut av dina fina naglar! Ha det gott! Pernilla

Smultron på ett strå sa...

Jättesnyggt! Jag har en dotter som fixar naglar, det blir också jättefint men för min del är det alldeles för opraktiskt... Lycka till med dina fina naglar! //kram maria