05 juni 2012

Vila...

Jag måste bara visa även om fotot inte är det bästa...
I lördags morse låg den här kamraten och vilade i skuggan
under våra fruktträd. Bakom sig har rådjuret en häck så
det var en fin plats det hittat. När vi upptäckte det låg det
så rofyllt med nosen i pälsen och sov. De är ju onekligen fina
att se på men mina tankar gick ju direkt till mina blommor.
Fanns de kvar?! De gjorde de faktiskt! Helt orörda, ta i trä,
för nu känner jag en lätt oro för mina rosor på andra sidan
huset. Och som vanligt, i min värld, så hittar jag inte fårullen
jag fick förra året. Den var ju tänkt att sitta i rosplantan nu
så att den får vara i fred...

Önskar er alla en härlig Nationaldag i morgon!

8 kommentarer:

LissasVita sa...

En bambi...ja så fina..men javisst blommor är ju med fina....Nu fick du lite av båda...:) Kramen Lisbeth

Snäckskalsdalen. sa...

Bambisarna är ju för söta, det är dom, så länge dom inte gör nån skada. Jag har hört, tror jag, att det var någon som bad sin frisör om hår och det skulle vara lika bra som fårull.....
Agneta kram

Änglarum sa...

Önskar dig en fin Nationaldag vännen!kram Jessica

Stjärnor & Champagne sa...

Åhh vad härligt, påminner mig om ett jag fotade förra sommaren i en grannes trädgård. Hur gick det med blommorna sweetie? Hur har du det, jag är en urusel bloggvän åter igen. Jag skickar ett mail på studs. Kram

Torpliv sa...

Ja, de är ju så fina, rådjuren. Här behöver jag aldrig klippa ner några buskar om det skulle behövas, det har de redan ordnat åt mig.. Men det går väl an så länge man får ha blommorna kvar =)
Hoppas du får en fin nationaldag! Kram Petra

Anette Ryan sa...

Dom e inte rädda av sig inte!
Min mamma tål dem inte alls, blir skogstokig av att se dem då de alltid under alla år ätit upp allt hon sått. De tom gick upp på verandan på landet och åt upp blommorna som hon tagit upp från runtom huset för att skydda dem. Så nu har de "spärrtråd" så att det håller Bambi & gänget borta från verandan!!
Ha en härlig dag!
Kram Anette :-)

Vardag och flärd sa...

Ja, det är vackert! Jag har strött ut blodmjöl på mina rosor och än så länge har knopparna fått vara ifred.
Kram på dig! Eva

Black Iris sa...

Tänk, vi som har torpet mitt i skogen har klarat oss i alla år, men nu för första gången hade de rackarna knipsat av varenda tulpanknopp..

Kram Maidi