01 juni 2012

Utmaning... (Och grattis Anton!!!!)

Då var juni redan här, var tog maj vägen?! Men plus 8-10
grader och blåst är ju ingen vidare sommar... Hoppas att
den snart kommer i gång igen!

För ett tag sen fick jag en utmaning av rara Anette med bloggen
From Avenue to Boulevard. Den gick ut på att besvara 11 frågor
som hon formulerat och de var inte helt lätta att svara på. Men
nu har jag funderat klart!  =0)
Här är frågorna jag fick och mina svar:

1. Vilken är din favoritårstid och varför? Jag är svag för 
våren men jag upplever hösten som en lugnare tidför själen.

2. Vad brinner du för? Ärligt talat, jag kan inte svara på denna fråga.


3. Om du fick byta yrke/karriär för en dag, vad skulle du då göra? Spela trummor i U2?!


4. Vilket är ditt favoritresemål och varför? Jag säger bara Miami Beach! Underbara stränder, småexotiskt 

och nära till staden. Jag längtar dit hela tiden.

5. Vem (vilket land) tror du får flest guldmedaljer i OS i London? USA?


6. Känd kvinna du beundrar. Oprah Winfrey.


7. Vilken bok läser du just nu? Faktiskt ingen... Illa!


8. Favorit program på TV? The Big Bang Theory är kul!


9. Om du fick prova på något du aldrig testat tidigare. Vad 

skulle det vara? Det hade varit kul att designa en sko eller en 
väska och sen få tillverka den.

10. Om du bjöd mig på middag, vad skulle jag få då?? Köttfärsgryta med bacon, 

vitlök och morötter med pasta. Så himla gott!

11. Vilket barn TV-program minns du bäst från att du var 

liten/yngre? Fem myror...

Eftersom jag tagit lite tid på mig att svara på denna utmaning
och inte kunnat blogga så himla mycket det senaste så har jag
dålig koll på vilka som redan hunnit få den. Är det någon som
känner sig manad så får ni gärna ta den vidare fastän med samma
frågor. Egentligen skall jag skriva 11 nya till 11 andra bloggar.
Men jag är en dålig människa i kväll. Förlåt Anette! Men jag är
jätteglad att du tänkte på mig med den!!

I kväll säger jag bara: GRATTIS ANTON!! Du är en kanon-
kille! Jag höll på dig hela vägen!

Och Tant Öst i natten, du är bäst!!!

Önskar er alla en skön helg!

6 kommentarer:

Vita små hjärtan sa...

Hihi...kul och läsa....
Ja visst var han duktig Anton!!!!
Ha en fin helg, själv ska jag jobba!
Kram Agnetha

Gunillasljusglimtar sa...

Ja så kul att läsa om dej! Jaa Anton var så bra!.Japp ska gratta gubben fast han fyller inte förrän tisdag.Men idag kommer hela familjen,24 personer! Solen strålar så jag är så gla för det.Kram på dej / Gunilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättebra frågor Anette hade satt ihop, det var roligt och läsa dina svar. Och Anton var superbra, fast jag får nog säga som Tony I. meän... jag höll mycket på Molly också.
Ha en mysig lördag
Kramar
AnnaMaria

Snäckskalsdalen. sa...

Det är som alltid roligt att läsa mer om sina bloggkompisar och ett svar hade jag haft rätt på om det var tävling, att du tycker om Miami Beach!
Båda paren var värdiga vinnare, men så klart höll jag lite mer på Anton, man är väl från västkusten!
Agneta kram

Anette Ryan sa...

Tack gulle dig! Kul att du svarade (orkade!) och att få läsa lite mer om dig. Gillar att du vill spela trummor i U2, helt oväntat men häftigt. Skulle jag också kunna tänka mig :)Maten du tänker bjuda på låter smarrigt också. Men du behöver verkligen inte be om ursäkt för att du inte orkade vidarebefodra utmaningen. Oftast är det ju så att det går runt ett tag och sedan droppar det liksom av. Jag råkade bara ha lite extra tid över att skriva frågor och svar när jag satt och vänta på min yngsta dotters simlektion.
Ha en skön helg nu!
Kram Anette :-)

Äppelblom sa...

Kul att läsa dina svar på frågorna. Ibland är man lite nyfiken på sina bloggvänner.
Ha en skön söndag!