03 juni 2012

Skorna på hyllan...?!

Usch, vad besviken jag blev idag...
Sen några veckor tillbaka så har jag tagit mig ut och sprungit
minst en och ibland två gånger i veckan. För mig är det ganska
stort och jag är så glad att det funkat! Men så förra lördagen
var jag ute på en sväng, tyckte att det kändes så bra så jag la
på några hundra meter på min runda. Skulle jag inte ha gjort!
Plötsligt brände det bara till på en punkt i vaden. Obehagligt
välbekant sen förra sommaren. Denna gången var jag som väl
var bara ett femtiotal meter hemifrån. Kanske var det därför
smärtan gick över relativt fort?! För att jag inte sprang någon
kilometer med kraftig smärta som förra sommaren för att komma
hem?!
Jag var lite stel i vaden resten av lördagen men på söndagen var
jag ute på en rejält jobbig cykeltur och kände ingenting. Så idag,
efter en veckas vila snörde jag på mig skorna och gav mig ut.
Det kändes så bra och jag kände mig så nöjd. Men så Bang!
Efter bara en kilometer så brände det till i vaden igen och det
var bara att halta hemåt. Väldigt surt måste jag erkänna! Så nu
går jag här och haltar med min stela vad... Det är väl bara att
ställa skorna på hyllan ett tag och cykla istället eller nå´t. Grr...
(Skönt att ha fått gnällt av sig lite frustration!!)

Hoppas att ni har en fin söndag!

9 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Äsch vad trist! När du kommit igång så bra. Hoppas det ger med sig det som spökar i vaden.
Kram

Pia sa...

Usch då! Men ack så det hjälper att "gnälla" lite! Delad börda är bara hälften så tung!

Kraam!
-Pia-

"Hemmet är min vrå" sa...

Inte bra, men som det är. Hoppas du blir bättre snart. Ha en fin vecka. Kram Mimmi

Lillemor sa...

Oj hoppas att det snart går över.
Visst känns det skönt ändå när man kommer över den där tröskeln och faktiskt gör slag i saken vad det än månde vara.
Krya på dig.
Kram Lillemor

Snäckskalsdalen. sa...

Det kan inte vara så att du helt enkelt inte ska springa, du kanske ska promenera eller cykla eller nåt annat.....?!
Hoppas det går över fort nu, var rädd om dig och ta hand om vaden!
Agneta kram

Rosor och Spetsar sa...

Tråkigt för dig, hoppas det snart blir bra så du kan ge dig ut igen.
Kram
Annelie

Vardag och flärd sa...

Eländes elände att du fått ont! Då är det bäst att vila ett tag men inte är det roligt när man kommit igång!
Jag joggar 2-3 gånger i veckan och jag är så glad för mina framsteg.
Kram på dig!
Eva

promenader på landet sa...

Vad tråkigt att det blir så där när du springer, undrar varför?! Hoppas du kan komma i gång snart igen eller så får du byta till raska promenader:) kram från Maria

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vad typiskt! Undrar vad det kan vara??

Ha en skön vecka!

Kraam Jenny