27 maj 2012

Syrenkavalkad...

Vilken vecka det varit! Riktig sommar och så himla 
härligt! Jag har knappt slagit på datorn här hemma. 
Räcker med timmarna framför en så´n på jobbet när 
det är så fint väder.

Vad jag däremot gjort på jobbet är att jag passat 
på att njuta av syrenbuskaget som finns där.

Har även plockat in och haft på mitt kontor.
Underbart!

Från början tror man att det bara är vanliga lila
syrener.

Men går man närmare dem ser man att det är flera 
olika sorter. Denna är rosa! Och blommar i princip 
på helt kala kvistar.

Och har ni sett denna dubbla? Så himla söt. Ja, nu
gäller det att passa på att njuta!

Grattis go´a Mamma på Mors Dag!

Dags att betala räkningar sen skall jag ut i trädgården
med katterna.

Tack för era rara hälsningar! Ha en skön söndag!

12 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Syréner i olika färger är ett mål jag har. Jag har hittills kommit så långt att jag har en. En vanligt ljuslila och i år har den en kvist som blommar, men varje resa börjar ju med ett steg. Tänk att du har det så fint på ditt arbete, verkar helt OK!
Agneta kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina syrener du fotat, en rosa har jag planer på och plantera.
Ha en fin söndag
Kramar
AnnaMaria

♥ Carina ♥ sa...

Åh så vackra bilder! Kan nästan känna doften :)
Kram

Gunillasljusglimtar sa...

Åh underbara syrener! Fullkomligt älskar dom,fast gubben har sån allregi tyvärr,så kan ej ta in dom! Ha det gott vännen ♥ Gunilla

Änglarum sa...

Härliga dagar och syrenerna är gudomliga ♥ ha en fin vecka!kramiz Jessica

Torpliv sa...

Vackra bilder på syrenerna! Och de doftar ju så gott.. Har funderingar på att plantera vit syren i kanten av vår tomt, de är så fina! Må så gott! Kram Petra

Black Iris sa...

Nu påminner du mig om att jag måste gå ut lite senare och plocka in några syren-kvistar..

Kram Maidi

Angels & Roses sa...

Hej! Å har du en snarlik sko? Kan du inte visa den =) Skulle vara kul. Så mycket fint man missat inne hos dig. Måste nog ta tag i bloggen snart så man inte missar mera. KRAM♥

Tiger sa...

Här har vi gott om syrener både fristående och häck, både vanliga blålila och vita. Men den där rosa var vacker!

Det vill till att hinna njuta nu när det är så vackert överallt! Vart tog maj månad vägen...?

Försommarhälsningar
Elisabet

LissasVita sa...

Syrener...blir man glad av!! Kramen lisbeth

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej
Jag tror inte ditt sista inlägg syns, när jag trycker på bilden i min blogglista står det, utmaning men jag hamnar på syrenerna.
Ville bara tala om, men kanske är det bara för mig det krånglar.
Ha en fin helg
Kramar
AnnaMaria

Änglar & Hjärtan sa...

underbara bilder! Jag Älskar syrener!

Tack för dina rader inne hos mig! Ha en fortsatt trevlig helg!