01 maj 2012

Sovrummet igen...

Vi grejade lite mer i sovrummet innan resan. Det blev ju en svart
tapet med vita syrener på två väggar. För att lätta upp det hela
med lite färg kompletterade vi med samma tapet fastän i annan
färgställning i den vita delen av rummet. Tapetserade lilla dörren
in till snedtaket plus några luckor på förvaringsmöbeln. Plus att
jag valde lila backar längst ned. En fin spegel kom också på plats.
Känns bra!

Så här ser motstående vägg ut (har visat den tidigare), diagonalt
mot vita hörnet sett. Trivs lite bättre nu med en del lila i rummet.
Det svarta var ju en kompromiss med Mannen i mitt liv. Jag fick
blommor, han slapp tjejfärger.  =0)  Men så fick han det ändå
på slutet då med det lila. Dock är även han nöjd med resultatet.
Kul!

Vilken dag det varit idag! Berättar mer i morgon! Måste gå och
lägga mig nu...

8 kommentarer:

Anette Ryan sa...

Det är inte lätt med "han & hon" färger när man delar sovrum. Vem ska bestämma om man har olika smak? Vi har tur då vi gillar snarlikt och jag inte är så tjejig i mitt färgval eller åtminstonnde kan låta bli utan större uppoffring. ;)
Jag gillar den svarta tapeten, den är läcker. Skulle också vilja tapetsera i mitt sovrum, en fondvägg. Men mannen vill hellre måla, inte alls intresserad av tapet. Så just nu ligger det projektet i dvala.
Nej vi firar inte Valborg och jag känner inte att det varit någon större tradition för mig så jag har aldrig brytt mig om att hålla på den sedan jag flyttade. Även i Sverige var jag lite si och så med den. Dök det upp tillfälle så gjorde man något men om inte gick det bra att jobba eller bara sitta hemma och kolla TV:n. Valborg är så svenskt på något sett och så säsongsbundet också.
Kram Anette :-)

"Hemmet är min vrå" sa...

Vad fint ni gjort. Roligt att förändra lite då och då. Ha en fin onsdag. Kram Mimmi

Vardag och flärd sa...

Så fint det blev och vackert med lite tapet på möbeln också!
Kram Eva

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, man ger och man tar, men nu är alla nöjda och vi som tittar in här också tror jag för det ser väldigt fint ut!
Syrener och violer och sådana gammaldags blommor är så fint!
Ja, men, vilket väder, helt underbart, nu kan det gärna få vara så här till nästa år vid den här tiden.....
Och man kan alltså hitta stränder i Miami med mindre folk, tack för det, kanske man skulle ta och tänka sig det framöver!
Agneta kram

Jenny sa...

Jättsnyggt!!

Kraam Jenny

KNORKAN sa...

Vilket mysigt sovrum! Kram Knorkan

skifferhuset sa...

Så läckra tapeter, ja hela sovrummet var läckert! Hoppas du fick sova ordentligt! Ha det gott! Kram Iréne

Änglarum sa...

Hej! så snyggt...trevlig helg!kramiz Jessica