14 maj 2012

South Beach, Miami Beach

När vi var på Miami Beach tog vi lokalbussen ner till South Point.
Där finns ett mysigt promenadstråk intill vattnet. "Kanalen" leder 
in till hamnen i Miami. Här passerar containerbåtar stora som 
hyreshus! Förra gången satt vi strax intill där detta foto är taget 
och åt lunch. Mysigt, alldeles intill vattnet och i skuggan av 
träden. Tanken var att göra det denna gången också men de 
hade inte öppnat för lunch än när vi passerade. Himla synd!

Här har vi gått en bit norrut på South Beach. Den mörka 
strecken till vänster är en pir i förlängningen av kanalen. Ser 
skumt ut med badande människor på ena sidan och jättefartyg 
på andra kan jag säga. Fångade tyvärr inget fartyg åt er denna 
gången. =0)

South Beach sträcker sig från 1:e till jaaa... 25:e gatan kanske?!
Och vi brukar bo vid 63:e. Så där bor vi långt i från det ev.
jetsetfolket som sägs hålla till här nere. Lugnt och skönt!

Men det är ändå kul att promenera runt och kika lite på folklivet.
Här är South Beach norrut. Långt, långt där bortom hörnet och
en bra bit till bodde vi.  =0)  Denna tur avslutades med lunch på
Ocean Drive i Art Deco-distriktet. Mysigt!

Har ni något bra förslag på en gratis fotoredigerare istället för
Picnic så emottages det tacksamt!

Ha en fin fortsättning på veckan! Hoppas sol och värme
kommer till oss snart! Just nu började det regna (igen) här...

4 kommentarer:

Rosor och Spetsar sa...

Ser underbart ut, längtar så efter sol och värme.
Min dotter använder picmonkey.com och redigerar sina bilder i
Kram
Annelie

LissasVita sa...

Så härligt det ser ut..solen vill vi ha...Längesedan jag reste nu...men jag njuter av dotterns bilder som hon delar med sig från Australien! Kramen Lisbeth

Hanna sa...

Så fina bilder från helt underbara Florida. jag bara älskar det.
Kram
Hanna

Snäckskalsdalen. sa...

Ah, där fick jag se fler bilder, det ser onekligen helt underbart ut! Och med det väder vi har här nu så önskar man sig en bra bit bort.....
PhotoScape kan man ladda ner gratis och den är bra tycker jag, lättanvänd. Googla PhotoScape, jag kommer inte ihåg om det är .se eller .com efter.
Agneta kram