06 maj 2012

Läskande tips...

Hoppas att ni har en härlig helg! Min har varit så bra, så bra.
Tänkte tipsa er om en god drink jag bjöd på i fredags på
tjejträffen (som för övrigt var väldigt trivsam). Egenkomponerad
men med inspiration från annat håll.

En skvätt Absolut Kurrant i botten på ett glas (storlek dricksglas)
Fyll på med Sprite till en bit från kanten.
Lägg i en kula svart vinbärssorbet.
Ställ i en sked. (Rör inte för mycket för då bubblar det över!!)
Njut!

En alkoholfri variant är att använda t.ex skogsbärcider och
sorbeten. Kanske med lite Sprite i. Funderade även på hur
det funkar med en skvätt Schweppes Russian för lite beska
i den men hade ingen hemma att prova med.

Idag har jag varit iväg och utökat min garderob med avseende
på byxor. Hittade för en gångs skull flera par som passade.
Känns bra! Kul med lite nytt på vårkanten. Köpte ett gäng
överdelar på Miami Beach så nu är garderoben som ny.  ;0)

Ha en fin vecka! (Min är fullspäckad...)

7 kommentarer:

Änglarum sa...

Hej!tack för tipset,lät inte så dumt!en helg går fort o veckan likaså fast det inte känns så innan ;) ha det så bra< kram Jessica

Vardag och flärd sa...

Den drinken ska jag servera tjejgänget, låter jätteläckert och friskt!
Kram Eva

Snäckskalsdalen. sa...

Låter gott, jag hade nog tyckt om det med Russian i för jag är lite sur av mig i smaken!
Nya byxor, ja det behöver man ibland. Kul med nya fräscha topar till!
Agneta kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Perfekt som välkomstdrink på sommarfesten, tack för nytt bra tips. Ha en fin vecka
Kramar
AnnaMaria

Snäckskalsdalen. sa...

Jag igen!
Tack för tipset om Mer Hallon och Russian. Ja, jag tycker om Russian.
Mmmmmm....
Agneta kram

Jenny sa...

Tack för tipset, det lät smarrigt:)

Kul att förnya garderoben! det behöver jag oxå.. var på Frölunda Torg igår o fick tag i en söt kavaj, provade byxor oxå men det var inga som fick följa med hem:)

Ha en trevlig eftermiddag!

Kraam Jenny

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Trevlig helg och kramar
AnnaMaria