19 maj 2012

Magnolia Bakery...

Det började för ganska exakt tre år sen... I New York City 
i maj... Jag var bara tvungen att gå in...

För att kika närmare... Givetvis beställde jag 
några... Ja, inte dessa stora då.

Fick dem i en fin kartong som jag bar till hotellrummet
med vördnad.

De första två var en med citronsmak och en Red Velvet. Mmm...
Citronen var helt underbart god! Senare följde denna i choklad 
för inte hade de favoriten med citron någon mer gång när jag 
kikade in. 
(Inte ens året efter när jag gjorde nya försök... Besvikelse!) 
En fin receptbok hade de också som jag höll i min hand men jag 
tyckte att den var lite för dyr. Och recept på engelska, hur skulle 
det funka egentligen? Det blev ingen köpt men å så sugen jag 
var ändå! Jag tror att jag vid detta tillfälle fick en liten fixering 
vid just dessa himmelska bakverk. Har fantiserat om dem och 
längtat i tid och otid men de fanns ju så långt bort!

Tre år senare i ett köpcenter i Dubai går jag förbi ett 
Bloomingdale´s varuhus och i entrén ser det märkligt bekant 
ut... Magnolia Bakery! Jag trodde att jag kommit till himlen 
för ett ögonblick! Tassade in och där... Åh, cupcakes med 
citronsmak! Ingen tvekan och givetvis ville jag prova den 
med den extra fluffiga toppingen. Bara den i sig, var rena
himmelriket kan jag lova! Vilken njutning att äta denna 
cupcake! Mmm... Och om ni tror att det blev den enda har 
ni fel! Jättefel! Jag tryckte i mig hela fem stycken under den 
veckan... Oops! Men vilken lycka! Vem vet när det blir 
nästa gång?

Så igår, fanns den där i bokaffären. "Min" bok på svenska! 
Hur länge tror ni att jag ens funderade på om jag skulle köpa 
den???

Ha en fin lördag!

12 kommentarer:

Änglarum sa...

smaskiga bakverk som små fluffiga drömmar ;=) ha en skön helg!kram Jessica

♥ Carina ♥ sa...

Men vad lyckat att boken kommit ut på svenska. Då var det ju bara meningen att du ska ha den :)
Kram

Gunillasljusglimtar sa...

..Trooor inte du funderade sålänge på den boken precis!Tack för titten hos mej! Jag har verkligen njutit idag,grejat i trädgårdeno bara njutit! Kram / Gunilla

Hanna sa...

Så mycket gott.
Ha en fin kväll!
Kram
Hanna

A House With A View sa...

GAh så himla gott det där ser ut!!!!! Förstår att du blev överlycklig över boken:)))

Stööööööööörsta kraamizen aka

Puumuli sa...

Det där ser härligt ut, jag förstår att du blev glad över att hitta din bok! Ha en skön helg!

Kram
Sari från Puumuli

Änglar & Hjärtan sa...

Vilken lycka att hitta något som man drömt om och tänkt på så mycket! Lycka till med dina cupcakesbak!

Ha en fin söndag!
kram Alexandra

Anette Ryan sa...

Nu har jag lagt upp ett nytt inlägg med en bild på mina skor :-) Gå in och kolla!
I dag har jag ätit cupcakes och kakor så det kommer ur öronen då vi haft hela stora släkten här på födelsedagsfika. Nu blir det soffa och TV:n med BARA en kopp kaffe.
Kram Anette :-)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det ser väldans gott ut och nu kan du baka egna såna fluffiga citronkakor.
Kramar
AnnaMaria

skifferhuset sa...

Riktiga skönheter är dessa Cupcakes! Förstår att du köpte boken med en gång! Ha det gott! Kram Iréne å tack för titten hos mig, hoppas du återvänder!

Gunillasljusglimtar sa...

Hej gumman! Tack för titten ♥ Ha en skön kväll! Kramis Gunilla

Huset vid vattnet sa...

Vilken lycka att finna kokboken på svenska. Hoppas du lyckas med bakandet! Tack för kommentaren hos mig.